رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: به دنبال گسترش صادرات استان به کشورهایی همچون گرجستان و اوکراین هستیم.
کد خبر: ۶۵۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 16 September 2018

به گزارش تابناک قم،ابوالفضل خاکی با اشاره به وضعیت صادرات استان قم اظهار کرد: صادرات این استان به عراق در سال جاری افزایش داشته است، البته دولت صادرات برخی از کالاها را به دلیل احساس نیاز در داخل ممنوع کرده، در حالی که نیاز این کالاها به صورت فصلی است و باید دولت در این خصوص تجدیدنظر کند تا مشتریان خودمان را در عراق از دست ندهیم.

وی ادامه داد: استان قم انواع محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی و مواد شیمیایی را به خارج از کشور صادرات می‌کند، مهم ترین بازارهای صادرات استان، کشورهای عراق و افغانستان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با بیان اینکه رشد صادرات قم به عراق بیش از میانگین رشد صادرات کشور به عراق بوده است افزود: پیش بینی می‌شود که رشد آمار صادرات استان قم به عراق در نیمه دوم سال جاری بیش از نیمه نخست آن باشد.

خاکی با اشاره به گسترش بازار صادراتی استان قم خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان استان سفارش‌های خوبی را از تاجران چینی دریافت کردند، همچنین به دنبال گسترش صادرات استان قم به کشورهایی همچون گرجستان و اوکراین هستیم، در گذشته نمایشگاه‌های اختصاصی استان در شهرهای نجف و کربلای عراق برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار