در پی انتشار عکسی از جایگاه ویژه ورزشگاه شهید حیدریان محل برگزاری مراسم های دهه اول ماه محرم هیأت خادم الرضا و حضور برخی از مهمانان در این مراسم و در ادامه حاشیه های ایجاد شده در فضای مجازی، این جایگاه تعطیل شد.
کد خبر: ۶۵۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 16 September 2018

به گزارش تابناک قم، انتشار تصویری از حضور فرزند سید حسن خمینی در هیأت خادم الرضای قم در فضای مجازی جنجال‌های زیادی به پا کرد و فعالان رسانه ای، برخی از طلاب و هنرمندان نسبت به آن واکنش نشان دادند.

این عکس را که فردی از میان جمعیت گرفته مربوط به حضور سید احمد خمینی در محل جایگاه ویژه سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی حیدریان قم ؛ محل برپایی هیأت خادم الرضا(ع) جایی که در دو دهه اخیر محل برگزاری مراسمات دهه اول محرم این هیأت بوده است.

سید احمد خمینی در نخستین شب از مراسم‌های عزاداری هیأت خادم الرضا(ع) در این هیأت حضور یافته و این عکس وی در حالی که در جایگاه ویژه مستقر شده بود چند روز بعد در فضای مجازی منتشر می‌شود و موجبات انتقاد بسیاری از او فراهم می‌کنم.

سید احمد خمینی که با موج انتقادات از چرایی حضورش در محل جایگاه ویژه این هیأت مواجه شده بود تلاش کرد تا در قالب یک کامنت زیر پست یکی از منتقدین به افکار عمومی پاسخ دهد که به دلیل سطحی بودن این پاسخ موج دیگری از انتقادات از وی را در فضای مجازی به راه انداخت.

این روحانی جوان که در ماه‌های گذشته، مراسم عمامه گذاری اش که به صورت خاص در حسینیه جماران برگزار شده بود نیز با حواشی بسیاری مواجه شده بود در این پیام نوشت: «سلام اگر واقعا براتون سواله پاسخ می‌دم برادر عزیزم که اینجا (محل برگزاری مراسم) قم هست مراسم خادم‌الرضا. پایین جلسه همه سینه می‌زنند و اون بالا معممین میشینن که لباسشون چون زیاده باعث گرمازدگی نشه و البته جایگاه ویژه هم هست و تمام روحانیون درجه یک و دو قم شرکت می‌کنند و اینجا جماران نیست (همون‌طور که در عکس هم هستند و در شب‌های دیگر بیشتر خواهند بود) اما قطعا کوچک‌تر از آنم که بخواهم اونجا بشینم. خلاصه مهم نیست که حق‌الناس و تهمت است یا نه اما گفتم شاید مهم باشد.»

رفتارهای شخصی سید احمد خمینی به دلیل آنکه به بیت امام راحل منسوب بوده به شدت زیر نظر افکار عمومی است و شاید همین امر موجب شده تا حضورش در جایگاه ویژه در این هیأت انتقادات تندی را به همراه داشته باشد چرا که مسئولان و شخصیت‌های بسیاری در سال‌های گذشته در این محل ، استقرار یافتند و تصاویر آنها نیز منتشر شد اما هیچ کدام با چنین حواشی رو به رو نبودند.

هیأت خادم الرضای یکی از هیأت برجسته و شناخته شده استان قم است که در سال‌های اخیر برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم این هیأت مورد توجه جوانان و نوجوانان واقع شده به گونه ای که فضای مجموعه ورزشی شهید حیدریان مملو از جمعیت می‌شود و عزاداران حسینی سکوهای این مجموعه را هم پر می‌کنند .

در طول برگزاری مراسمات عزاداری در دهه اول محرم بسیاری از شخصیت‌های سیاسی ، بزرگان حوزه و مسئولان کشوری و استانی از جمله سران قوا در این هیأت حضور می‌یابند به همین دلیل جایگاه ویژه این مجموعه ورزشی برای آنان در نظر گرفته شده است تا عزادارن با مشکلات تردد این مهمانان مواجه نشود و نظم مجلس بر هم نخورد.

حمید ناطقی مسئول هیأت خادم الرضا(ع) قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به حواشی ایجاد شده از انتشار یک عکس از این هیأت می‌گوید: مراسم دهه اول ماه محرم هیأت خادم الرضای قم ، 20 سالی است که در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شود و در واقع مکان برگزاری مراسم این هیأت، حسینیه و یا مسجد نیست .

وی می افزاید: هیأت خادم الرضا برای برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم خود این مجموعه ورزشی را اجاره می‌کند که از دو سال قبل مسؤولان سالن برای ساماندهی وضعیت آن جهت برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی، جایگاه ویژه ای مخصوص مسؤولان و مقامات احداث کردند و با استفاده از شیشه آن را محصور کردند و این امر هیچ ارتباطی به هیأت ندارد.

مسؤول هیأت خادم الرضا(ع) قم اضافه می کند: در طول این سال‌ها نه تنها مسؤولان بلکه افرادی که به دلیل کهولت سن و یا مشکلات دیگر قادر به حضور در بین عزادارن پرشور حسینی نبودند برای استقرار به این محل هدایت می‌شدند تا با مشکلات کمتری مواجه باشند.

ناطقی این را هم اضافه می‌کند که امسال قرار بود تا مسئولان در محل پایین جایگاه حضور یابند که به دلیل ادامه بازسازی این مجموعه ورزشی ورودی سالن از سمت وسط مسدود شده و برای اینکه رفت و آمدها سخت نشود تصمیم گرفته شد تا از همان محل سابق استفاده شود .

وی با بیان اینکه هم ما و هم مسئولان تمایل دارند تا در کنار مردم به عزاداری بپردازند اما مشکلاتی که عنوان شد مانع از این اقدام شده است، بیان می کند: با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده محل جایگاه شیشه ای از این پس بسته خواهد شد و مهمانان نیز در کنار دیگر عزاداران حضور داشته و به عزاداری می‌پردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار