رئیس هیات بدنسازی قم:
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: تعداد مربیان آموزش دیده رشته بدنسازی این استان از 30 مربی در سال 93 به حدود 300 مربی در سال 97 افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۵۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 16 September 2018

به گزارش تابناک قم،سعید آمده با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح علمی مربیان بدنسازی در قم افزود: برگزاری این دوره ها موجب کاهش بسیار چشمگیر آسیب های ناشی از ارائه نوع تمرین توسط مربیان شده است، به گونه ای که امروز هیچ مشکلی درخصوص شکایت از حرکات تمرینی ارائه شده از سوی مربیان در باشگاه های استان نداریم.

وی ادامه داد: با برگزاری 3 دوره آموزشی درجه 3 و یک دوره آموزشی درجه 2، هم اکنون 3 مربی درجه یک، 32 مربی درجه 2 و حدود 260 مربی درجه 3 در قم وجود دارد.

آمده با اشاره به فعالیت ورزشی 20 هزار ورشکار در 140 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام قم افزود: تغییر نگاه نسبت به ورزش بدنسازی ضروری است، چراکه این رشته ورزشی تنها در حجیم کردن عضله ها خلاصه نمی شود، بلکه بخش عمومی آن یعنی افزایش آمادگی جسمانی، از بخش حرفه ای آن نیز مهمتر است.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: تعداد داوران قم در رشته بدنسازی، هشت داور از جمله یک داور بین المللی بود که این موجب می شد تا کمبود داور در مسابقات یکی از چالش های همیشگی این رشته ورزشی باشد.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود داور در قم، فدراسیون با برگزاری دوره های مربیگری در این استان موافقت کرد و نخستین دوره مربیگری رشته بدنسازی در 18 مرداد ماه امسال آغاز شد که انتظار داریم با طی کردن مراحل آموزشی، 12 داور درجه 3 به این رشته ورزشی افزوده شود.

وی پایین بودن میانگین سنی ورزشکاران فعال در رشته بدنسازی را نشان از نگاه نادرست به این رشته ورزشی دانست و گفت: با بالا رفتن سن به دلیل افزایش بافت چربی و فشار بر مفاصل و همچنین کاهش و ضعیف شدن عضلات، ضرورت این ورزش افزایش می یابد، این در حالی است که بیشترین ورزشکاران فعال در باشگاه ها جوانان کمتر از 40 سال سن هستند.

آمده اضافه کرد: به دلیل کمبود مربی خانم آموزش دیده برای ارائه تمرین های متناسب با افراد، شاهد آسیب دیدن برخی از بانوان به دلیل اشتباه در انجام تمرینات هستیم که به منظور رفع این مشکل، رشته بانوان با عنوان «بدنسازی کار با وزنه» در فدراسیون کشوری ایجاد شد و دوره های آموزشی برای مربیان خانم در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به علاقه و گرایش زیاد بانوان برای انجام فعالیت های ورزشی افزود: دوره های آموزشی و فنی ویژه ارتقای سطح علمی مربیان خانم این رشته در حال اجراست که این آموزش ها علاوه بر کاهش آسیب ناشی از تمرین اشتباه، در سالم سازی افراد جامعه و همگانی کردن ورزش در بین بانوان کمک بسیاری خواهد کرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم با تاکید بر ضرورت جداسازی ورزشکاران حرفه ای از سایر ورزشکاران گفت: با توجه به این که نوع تمرین ورزشکاران حرفه ای با کسانی که برای سلامت خود ورزش می کنند به طور کامل متفاوت است ضرورت دارد تا به منظور همگانی کردن این ورزش و همچنین حمایت ویژه از ورزشکاران حرفه ای و فراهم کردن زیرساخت های متناسب با فعالیت آنها، ورزشکاران حرفه ای از سایر ورزشکاران جدا شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار