مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: حدود 30 هزار دانش آموز خارجی از بیش از 100 کشور در استان تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 16 September 2018

به گزارش تابناک قم،حمید رضا شیخ الاسلام با اشاره به وضعیت مدارس کم جمعیت در استان قم اظهار کرد: در مقطع ابتدایی در استان مدرسه ای با سه دانش آموز داریم و فعالیت این مدارس موجب می‌شود که آمار کودکان بازمانده از تحصیل کاهش یابد، ولی در مقطع متوسطه از شیوه تجمع مدارس کوچک در روستاهای استان قم استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای معلمان استان قم برگزار می‌کنیم تا سطح علمی آن‌ها افزایش یابد، باید جذب معلمان براساس کنکور علمی باشد تا افراد با بنیه علمی بالا، معلم شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: مردم هنوز به اهمیت انجمن اولیاء و مربیان پی نبردند و مردم باید به دنبال مطالبه گری از این انجمن باشند، باید آموزش و پرورش به دنبال ایجاد اعتماد باشد و در صورت تحقق این اعتماد، مردم از تمام ظرفیت خود برای کمک به مدرسه استفاده می‌کنند.

شیخ الاسلام با اشاره به تعداد دانش آموزان تبعه خارجی در استان قم اظهار کرد: حدود 30 هزار دانش آموز خارجی از بیش از 100 کشور در استان قم تحصیل می‌کنند، در ثبت نام این دانش آموزان هیچ اجباری برای پرداخت هزینه وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر لباس‌های دانش آموزان استان قم از تولیدات استان تهیه شد، تولیدکنندگان استان قم سال گذشته در برخی از موارد طبق قرارداد در زمینه جنس و کیفیت لباس دانش آموزان عمل نکردند، امسال نظارت‌ها در این زمینه تقویت شد، اما آموزش و پرورش تنها خریدار لباس است، متاسفانه در استان قم یک کارخانه تولید لباس به صورت صنعتی نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار