مدیر ستاد اقامه نماز قم:
مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: حدود 2 هزار تَن از نیروهای خدماتی شهرداری و 300 تن از یاوران نماز، برای برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در قم مشارکت دارند.
کد خبر: ۶۵۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 16 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمد خامه ‌یار اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) همچون سال های گذشته، اقامه نماز جماعت توسط هیات های مذهبی در نقاط مختلف استان، بار دیگر به عنوان نماد عزاداری مردم ولایتمدار قم برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این 2 روز تمام هیات های عزاداری در خیابان ها، هنگام اذان ظهر توقف و اقدام به برگزاری نماز جماعت ظهر می نمایند.

به گفته وی، نماز جماعت ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس ترتیب می یابد.

خامه یار با بیان این که خادمان حرم حضرت معصومه درکنار هیات های عزاداری برای برگزاری این فریضه حضور دارند، تصریح کرد: برای برگزاری نماز جماعت باشکوه، تمهیدات لازم از جمله تهیه مُهر، زیرانداز و تانکرهای آبرسانی برای وضوی نمازگزاران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از یک ساعت پیش از اذان ظهر، مدرسه های مسیر دسته های عزاداری در هسته مرکزی شهر قم همچون مدرسه دین و دانش در خیابان 19 دی و مدرسه کامکار در چهارراه شهدا، برای وضو گرفتن خواهران آماده خدمات رسانی است.

وی ادامه داد: شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) در چهارراه بازار و مسجد مدرسه آیت ‌الله گلپایگانی‌(ره) در خیابان آیت الله مرعشی نجفی(ره) برای برگزاری نماز جماعت خواهران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در صحن بقاع متبرک امامزادگان(ع) استان اضافه کرد: 80 امام جماعت توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برای این امر در نظر گرفته شده است.

خامه یار با اشاره به برگزاری نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده در بوستان ها، ورودی های شهر مانند عوارضی آزادراه قم – تهران و در سراسر بخش های استان نماز جماعت اقامه می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار