رئیس هیات وشوو قم گفت: هفته اول نخستین لیگ وشوو بانوان قم در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان 22 و 23 شهریور(چهارشنبه و پنجشنبه) برگزارشد.
کد خبر: ۶۵۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 16 September 2018

به گزارش تابناک قم، جواد محمدزاده با بیان اینکه این لیگ در هشت هفته ترتیب می یابد، افزود: لیگ وشوو بانوان قم که برای نخستین بار در این استان برگزار می شود با حضور 12 تیم و بیش از 100 ورزشکار در رده های مختلف سنی به مدت حدود 2 ماه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته نسبت به استعدادیابی در وشوو بی توجهی شده است گفت: به دلیل سرمایه گذاری نکردن در رده های پایه قم ، جزو استان های های آخر کشور در رشته وشوو است که با برنامه ریزی انجام شده در یک سال اخیر، برخی نشانه های تحول در این ورزش را می توان مشاهده کرد.

رئیس هیات وشوو قم برگزاری مسابقات لیگ استانی و حضور در لیگ های کشوری را از جمله مهمترین راه های ارتقای سطح آمادگی ورزشکاران دانست و گفت: از ابتدای امسال اعزام بانوان ورزشکار به مسابقات کشوری با جدیت در حال انجام می باشد که دستاورد آن تجربه اندوزی ورزشکاران موجب کسب مدال های مختلف بانوان در سبک های مختلف رشته وشوو از ابتدای امسال شده است.

محمد زاده افزود: لیگ های کشوری وشوو از مهرماه امسال آغاز می شود که تیم وشووکار بانوان قم پنجم مهرماه در مسابقات لیگ برتر و 13 مهرماه نیز وشووکاران آقای این استان در لیگ دسته یک بزرگسالان به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

وی فاصله سطح وشوو بانوان قم با تیم های مطرح کشور را زیاد دانست و ادامه داد: به منظور ارتقای جایگاه وشوو بانوان استان در کشور و افزایش سطح کیفی ورزشکاران، برای نخستین بار بانوان وشووکار قم به مسابقات لیگ برتر وشوو کشور اعزام می شوند.

900 ورزشکار، بیش از 40 مربی حرفه ای و بیش از 20 باشگاه ووشو در قم فعالیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار