مدیرکل دفتر امور روستایی:
مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری قم گفت: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان تا بیستم شهریورماه جاری، 460 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان واجد شرایط در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۵۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 15 September 2018

به گزارش تابناک قم،سجاد چهرگانی بیان کرد: با پرداختن این تسهیلات در قالب 115 طرح اشتغالزایی، فرصت اشتغال جدید برای 809 تن در مناطق روستایی قم ایجاد شد.

وی با اشاره به این که روند پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان در قم همچنان ادامه دارد، افزود: کل اعتبار استان در این بخش 2 هزار و بیست میلیارد ریال می باشد که حدود 70 درصد آن برای سال جاری تعیین شد و از این میزان نیز تاکنون رقمی معادل 710 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات، تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان این که درحال حاضر استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان در سطح کشور رتبه پنجم را در اختیار دارد، ادامه داد: این طرح در زمینه اجرا با برخی مشکل های فنی رو به روست که قرار است برای رفع آن، نامه ای از سوی استاندار قم برای معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ارسال شود.

چهرگانی گفت: برخی از متقاضیان دریافت این تسهیلات به اشتباه تصور می کنند، دولت درحال پرداخت پول به روستائیان است، در حالی که این تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی است و مهمترین ویژگی آن ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

وی بیان کرد: برای دریافت این تسهیلات لازم است متقاضیان مدارک و مجوزهای مورد نظر را در اختیار داشته باشند و آن را در سامانه کارا که به همین منظور ایجاد شده ، ثبت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین هدف های دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان، پایبندی و ماندگاری جمعیت ساکن در مناطق روستایی به محیط روستا با در اختیار داشتن شغل مناسب است و به همین دلیل نمی توان این تسهیلات را در اختیار طرح هایی قرار داد که اشتغال جدید ایجاد نمی کنند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار