افزایش تصادفات درقم نگران کننده است
از ابتدای امسال تاکنون ماموریت های اورژانس و تعداد اعزام آمبولانس به حوادث رانندگی درقم افزایش یافته است. افزایش تصادفات و حوادث رانندگی در این استان نگران کننده است. این استان از نظر جغرافیایی محل تردد حجم زیادی از مسافران است و این امر باعث شده که حوادث رانندگی معادل چندین استان باشد.
کد خبر: ۶۵۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸ 15 September 2018

به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم، افزایش تصادفات و حوادث رانندگی در این استان را نگران کننده ذکر کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ماموریت های اورژانس و تعداد اعزام آمبولانس به حوادث رانندگی درقم افزایش یافته است.

محمد شهیدی درسخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: از ابتدای امسال تا 20 شهریور 236 هزار و 198 تماس با اورژانس گرفته شده است که این تعداد در مدت مشابه پارسال 258 هزار تماس بوده که رشد 14 رصدی را نشان می دهد.

وی اورژانس قم را یکی از پرماموریت ترین اورژانس های کشور دانست و ادامه داد: این استان از نظر جغرافیایی محل تردد حجم زیادی از مسافران است و این امر باعث شده که حوادث رانندگی معادل چندین استان باشد.
وی از شهروندان خواست که تنها حوادث ضروری و فوری را به اورژانس اطلاع داده تا امکان دسترسی به بیماران و حادثه دیدگان ضروری وجود داشته باشد.

شهیدی ادامه داد: بسیاری از تماس هایی که با اورژانس گرفته می شود هیچگونه فوریتی ندارد، بلکه ضمن دادن آرامش به آنها مشاوره درمانی ارائه می گردد.

وی درادامه یکی از باقیات الصالحات مهم را احداث اورژانس دانست و گفت: خیرین برای واگذاری زمین، خرید آمبولانس و یا ساخت پایگاه به یاری مرکز فوریت های پزشکی قم بیایند.

وی با بیان اینکه وجود دستگاه های مهمی چون اورژانس 115 می تواند مایه اطمینان و آرامش مردم باشد گفت: هم اکنون 300 پرسنل دراین استان بدون وقفه در تمام روزهای هفته به صورت شبانه روزی در حال خدمات به بیماران و حادثه دیدگان هستند.

تمام ماموریت های بالگرد اورژانس موفقیت آمیز و منجر به نجات جان افراد شد

شهیدی درادامه با بیان اینکه کار در شرایط بحرانی بسیار سخت و طاقت فرساست گفت: در قم 22 پایگاه اورژانس شهری و 18 پایگاه جاده ای وجود دارد که اگر چه اورژانس استان همچنان با استانداردها فاصله دارد ولی دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی پایگاه اورژانس هوایی را از جمله خدمات فاخر طرح تحول سلامت دانست و اظهار داشت: پایگاه اورژانس هوایی از سال 93 در 15 استان از جمله قم راه اندازی شد و امروز در تمام استان های کشور فعال است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم، اظهار داشت: ماموریت بالگرد اورژانس تسریع در امدادرسانی و دسترسی سریع به حادثه دیدگانی است که امکان دسترسی زمینی به آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز (23 شهریور) 75 بار بالگرد اورژانس قم به پرواز درآمده است و در تمام ماموریت های خود متناسب با نوع ماموریت حداقل جان یک انسان را نجات داده است که این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به عملکرد اورژانس کشور در زلزله سال گذشته کرمانشاه ادامه داد: قم در سه نوبت، اقدام به اعزام نیروهای امدادی، تجهیزات و چندین دستگاه های آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه نمود که موجب تقدیر مسئولان کشور و استان شد.

در 26 شهریور سال 1354 نخستین اورژانس کشور در تهران تاسیس و به موجب آن این روز در تاریخ شفاهی وزارت بهداشت و درمان به نام روز فوریت های پزشکی نام گذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار