نقاط مبهمی در FATF وجود دارد
در اینکه باید منابع تأمین مالی تروریسم را کور کنیم شکی نیست، اما اینکه چه کسی تروریسم است و کدام نهاد مصادیق تروریسم را تشخیص می‌دهند، ابهام وجود دارد، آن‌ها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند، ولی معلوم نیست که داعش، جبهه‌النصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند.
کد خبر: ۶۵۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳ 13 September 2018

به گزارش تابناک قم، مرجع تقلید شیعیان گفت: نقاط مبهمی در FATF وجود دارد که شفاف نیست و باید دقیق بررسی شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در دفتر معظم‌له در قم برگزار شد، اظهار داشت: حرف اول در هر کشوری مسئله امنیت است، اگر امنیت نباشد اقتصاد، فرهنگ و امور اخلاقی نیز مختل می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: تضمین امنیت در گرو پایبندی مردم به اعتقادات مذهبی است، شما اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر کارهای فرهنگی نیز متمرکز باشید و امنیت را به‌صورت مسائل معنوی نیز دنبال کنید زیرا تأثیر این روش دائمی خواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در شرایط فعلی کاری کنید که در داخل همه انسجام داشته باشند، در روابط با خارج نیز منسجم باشد زیرا این مسیر منجر به امنیت می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های امنیت را باید بشناسیم، افزودند: همه آسیب‌ها خارجی نیستند و برخی ریشه در داخل دارند، یکی از آسیب‌هایی که هنوز حل‌نشده و به‌آسانی نیز حل نخواهد شد، فضای مجازی امنیت را شکننده می‌کند. باید از دبستان، دبیرستان و دانشگاه برنامه‌ریزی کنیم تا مردم آگاه شوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت توجه دقیق به موضوع FATF ابراز کرد: در اینکه باید منابع تأمین مالی تروریسم را کور کنیم شکی نیست، اما اینکه چه کسی تروریسم است و کدام نهاد مصادیق تروریسم را تشخیص می‌دهند، ابهام وجود دارد، آن‌ها سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله را تروریسم می‌دانند، ولی معلوم نیست که داعش، جبهه‌النصره و القاعده را نیز تروریسم بدانند. دومین نقطه مبهم در FATF نظارت بر اطلاعات بانکی است، اینکه چه کسی نظارت می‌کند و بر چه اطلاعاتی نظارت می‌شود. ما خودمان که نظارت می‌کنیم تا تخلفی صورت نگیرد، این موضوعات مبهم بوده و شفاف نیست که با بررسی دقیق باید ابهامات برطرف شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار