در جلسه شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نسبت به توجه و رسیدگی به مطالبه‌های به حق مردمی تأکید شد.
کد خبر: ۶۵۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸ 13 September 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور سید مهدی صادقی استاندار و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، استاندار قم با تسلیت آغاز ماه محرم اظهار داشت: امید می‌رود با الهام از فرهنگ عاشورایی دل‌های مسئولان در این ماه عزیز به هم نزدیک‌تر شود.

سید مهدی صادقی با بیان برخی از ویژگی‌های عدد چهل در فرهنگ اسلامی افزود: عدد چهل در فرهنگ اسلامی نشانه بلوغ و پختگی است که در تمام حوزه‌های مختلف نیز این اثر ساری و جاری است.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باید در چهلمین سالگرد خود بلوغ و پختگی خود را به نحوی نشان دهد که شایسته آن است.

استاندار قم اهمیت ظرفیت‌های مردمی در برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب در صورتی پختگی لازم را می‌تواند داشته باشد که تکیه به ظرفیت و توان‌های مردمی داشته باشد.

صادقی با بیان نکات مثبت تعامل و همکاری در بین دستگاه‌های دولتی استان ادامه داد: باید رقابتی هم افزا بین دستگاه‌های مختلف ایجاد شود تا سالگرد چهلمین سال انقلاب اسلامی در بهترین و باشکوه‌ترین حالت خود برگزار شود.

وی ابراز کرد: برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی امری ملی و انقلابی است، برگزاری با عظمت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی می‌تواند امید کاذب دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف اجتماعی در مسائل اقتصادی را نقش بر آب کند.

استاندار قم مردمی بودن را نشانه برجسته‌ای از انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا جایگاه مردمی را داشته و امروز نیز این انقلاب دارای ظرفیت‌ها و پشتوانه‌های مردمی قابل‌توجهی است.

صادقی با اشاره به رسالت‌های کارگروه‌های سیزده‌گانه استان عنوان کرد: برای ایجاد هم‌افزایی کارگروه‌های سیزده‌گانه مختلف باید برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه دهند، دشمن به دنبال شناسایی نقاط ضعف و وارد کردن فشار از همان زاویه است، بنابراین نباید مسئولان وارد بازی‌های سیاسی شوند، چرخه قدرت در کشور باید در چهارچوب‌های قانونی خود دنبال شده و سبب ناامیدی و دلسردی مردم نشود.

وی با اشاره به ضرورت وحدت و انسجام داخلی تأکید کرد: وقتی جو روانی در جامعه راه افتاد باید با انسجام و هم‌افزایی‌های لازم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

مسئولان نسبت به مطالبه‌های به حق مردم بی‌تفاوت نباشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز با انتقاد از عدم نتیجه قابل‌قبول برخی از جلسات استانی اظهار داشت: در جلسات مرتبط با انقلاب مباحث قابل‌توجهی مطرح می‌شود، اما متأسفانه نتیجه جلسات به مرحله اجرا و برنامه‌ریزی نائل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به اهمیت توجه به مطالبات مردمی افزود: شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب باید تمرکز خود را بر روی مطالبات مردمی قرار دهد چرا این بخش مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که می‌توان پایه‌های انقلاب را تقویت کند.

وی با تأکید بر برخی از مشکلات و چالش‌های موجود در جامعه ابراز کرد: به دلیل سوء مدیریت مسئولان برخی توقعات و مطالبه‌ها در بین مردم ایجاد شده و نظام در حال حاضر توان تأمین آن‌ها را ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اهمیت توجه به خواسته‌های مردم تأکید کرد: درصورتی‌که مسئولان با استدلال با جامعه هدف سخن گفته و نسبت به مطالبات مردمی توجه داشته باشد می‌توانند مردم را در روزهای سخت با خود همراه کنند.

اسکندری خطر بی‌توجهی به خواسته‌های مردم را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: برخی از مطالبه‌های موجود در بین مردم ناحق است و نمی‌توان به آن‌ها اعتنا کرد اما برخی دیگر نیز مطالبه‌های به حقی دارند که بی‌تفاوت عبور کردن از کنار آن‌ها می‌تواند همراه با تبعات باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مشارکت‌های مردمی مهم‌ترین بستری که مردم می‌توانند ایجاد کنند همان مباحث آیینی و سنتی بوده تا مسئولان در قالب آن دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اهمیت انسجام و تعامل در برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان کرد: هماهنگی و منسجم ساختن مجموعه‌های مختلف مردمی و دولتی مهم‌ترین اقدامی بوده که شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید آن را انجام دهد.

اسکندری با اشاره به وضعیت ویژه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی باید درک درستی از شرایط زمان، دولت و مطالبه‌های مردمی داشته باشیم، حقیقت این بوده که 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و اگر هر نظام دیگری نیز جز انقلاب اسلامی بود می‌توانست اقدامات موجود را انجام دهد.

تصمیم‌گیری‌های غلط برخی مسئولان سبب ناامیدی مردم می‌شود

فرماندار قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت‌های استانی در برگزاری سالگرد چهلمین سال انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در مورد برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اگر امید نداشته باشیم نمی‌توانیم هیچ اقدام قابل‌توجهی انجام دهیم، بنابراین باید از ظرفیت‌های استانی برای برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

رضا سیار با هشدار به مسئولان استان در تصمیم‌گیری‌های اشتباه، بیان کرد: برخی اقدامات غلط در جامعه سبب ناامیدی و عصبانیت مردم می‌شود و دشمن نیز بر روی همین مسئله مهم و حساس تمرکز کرده است.

وی با انتقاد از ضعف جبهه انقلاب در تولید محتوا و مقابله به مثل در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان در فضای مجازی تأکید کرد: حقیقت این بوده که تولید محتوای جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی در برابر شبهه افکنی و توطئه افکنی دشمنان بسیار اندک است.

فرماندار قم ادامه داد: در 5 ماه مانده به آغاز دهه فجر باید اختلافات و درگیری‌های موجود را کنار گذاشت و با انسجام و تعامل لازم و با استفاده از یک برنامه درست و دقیق وارد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شد.

سیار با تأکید بر نیاز جامعه امروز به مسئله نشاط و شادی ابراز کرد: جامعه امروز شادی طلب است، بنابراین باید در فرصت باقی‌مانده به دهه فجر انقلاب اسلامی تولید محتوای درستی در کارگروه‌های سیزده‌گانه تولید شود.

وی با اشاره به رسالت کارگروه‌های سیزده‌گانه در تولید محتوای با نشاط گفت: کارگروه‌های سیزده‌گانه باید برنامه‌هایی را برای آرام بخشی جامعه و ایجاد روحیه نشاط و امید انجام دهند.

170 هزار دانش‌آموز قمی در نمایش‌های ویژه مدارس شرکت می‌کنند

مسئول کارگروه دانش‌آموزان و فرهنگیان شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به سیاست آموزش و پرورش قم در توسعه گفتمان تبیینی تأکید کرد: پیگیری گفتمان تبیینی سیاست مهمی بوده که در سطح آموزش و پرورش استان اجرایی می‌شود.

حمزه‌ای با اشاره به برخی از ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان تصریح کرد: بیش از 150 هزار نفر از دانش‌آموزان استان به صورت روزانه در سرودهای همگانی شرکت می‌کنند که می‌توان از این ظرفیت برای سرودهای انقلابی استفاده کرد.

وی باتاکید بر استقبال دانش‌آموزان قمی از نمایش‌های انجام شده در سطح مدارس عنوان کرد: بیش از 170 هزار دانش‌آموز در بخش نمایش‌های دانش‌آموزی شرکت می‌کنند که ظرفیت مهمی در اجرای نمایش‌های انقلابی است.

مسئول کارگروه دانش‌آموزان و فرهنگیان شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اشاره به کارهای فرهنگی صورت گرفته ابراز کرد: در سال گذشته 9 عنوان کتاب تبیینی در راستای انقلاب اسلامی چاپ و در اختیار دانش‌آموزان و فرهنگیان قرار گرفته است.

حمزه‌ای ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه برنامه‌ای از شورای سیاست‌گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به کارگروه‌های سیزده‌گانه ارائه نشده که می‌تواند در هدر رفت زمان مؤثر باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار