با صدور پیام های جداگانه
حضرات آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی با صدور پیام های جداگانه ای رحلت آيت الله حاج شيخ مرتضى اشرفى شاهرودى را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۶۵۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 12 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، در پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به آیت الله حاج شیخ مصطفى اشرفى آمده است: فقدان اسفناک اخوى محترم، حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضى اشرفى رحمت الله علیه را به جنابعالى و بیت محترم شما و ایشان و تمام علاقمندان و دوستان و اهالى محترم شاهرود و حوزه علمیه و علماى منطقه تسلیت عرض مى‌کنم.

در این پیام آمده است: این عالم ربانى در زمانى که شهرستان‌ها از وجود مجتهدین مبرز خالى مى‌شد در شاهرود به تربیت فضلا و برافراشتن پرچم اسلام و اهل‌بیت(ع) در آن منطقه همت گماشت و خدمات بسیار ارزنده‌اى در طول عمر با برکت خویش انجام داد. امیدوارم روح ایشان با ارواح شریفه محمد و آل محمد(ع) محشور گردد و خداوند به بازماندگان صبر و اجر فراوان عنایت کند و فرزندان محترم ایشان بتوانند این چراغ فروزان را در آن بیت همچنان روشن نگه دارند.

همچنین آیت الله صافی گلپایگانی نیز در پیامی خطاب به آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی عنوان کرد: رحلت عالم ربّانی حضرت آیة الله آقای حاج شیخ مرتضی اشرفی رحمة‌الله علیه، موجب تأثر و تأسف گردید. خدمات آن روحانی وارسته در شاهرود و دفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم‌السلام و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات، و تربیت شاگردانی فاضل، خاطره ‌ای ماندگار از آن عالم بزرگوار باقی خواهد گذاشت.

در این پیام افزوده شده است: این ضایعه را به حضرتعالی و بیت علم و فضیلتِ مرحوم آیة الله حاج آقا بزرگ اشرفی رحمة‌الله علیه و حوزه‌های علمیّه و اهالی شریف شاهرود، تسلیت می‌گویم. ان شاء‌الله تعالی در این ایّام سوگواریِ حضرت سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین علیه‌السلام، میهمان آن حضرت بوده باشند و با شهدای کربلا محشور گردند.

این گزارش حاکی است ،‌آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه که پس از مراجعت از نجف اشرف در شاهرود اقامت داشت، شب گذشته به لقاء الله پیوست

مراسم تشییع آیت‌الله اشرفی شاهرودی روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریورماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود به سمت مسجد زینبیه این شهرستان برگزار می‌شود.

بزرگداشت آن مرحوم پنج‌شنبه ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ در حسینیه اعظم مدرسه قلعه، محل اقامه نماز جمعه شهرستان شاهرود نیز برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار