رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه قم گفت: استانداری در حکمی که دادگاه داده به دنبال جایگزینی سرمایه‌گذار جدید هست و اگر جایگزینی اتفاق بیفتد می‌توان امیدوار بود که پروژه به سرانجام برسد.
کد خبر: ۶۵۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 12 September 2018

به گزارش تابناک قم،سید حسن رضوی با تأکید بر اینکه عملیاتی کردن بودجه در کشور با تأخیر صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بودجه در ایران قبل از نوروز به تصویب می‌رسد اما تا رسیدن به مرحله اجرا زمان‌بر بوده و طول می‌کشد.

وی با اشاره سنتی بودن بودجه‌ریزی در کشور گفت: عملیاتی کردن بودجه و رفتن به سمت بودجه‌ریزی نوین چند سالی است که در حال انجام است، اما همچنان سیستم سنتی بوده و باید به سمتی رفت که شرایط بهتری در این زمینه داشته باشیم، استان قم نیز می‌تواند به‌صورت پایلوت عمل و بودجه را زودتر از سایر استان‌ها عملیاتی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به انحلال سازمان در دولت قبل ابراز کرد: به هم ریختن یکجا بسیار راحت است اما شکل‌گیری مجدد آن کار سختی است، انحلال سازمان در دولت قبل ناهنجاری‌هایی به وجود آورد که غیرقابل‌جبران بود، البته در دولت قبلی به این نتیجه رسیدند که مجموعه یک ناظر قوی می‌خواهد و سازمانی که می‌تواند کار بودجه‌ای را انجام دهد همین سازمان برنامه‌وبودجه است.

رضوی ادامه داد: عادتی که در طول هشت سال در عملکرد و لایه‌های میانی کشور به وجود آمده بود سبب شد قوام و شکل‌گیری سازمان اتفاق نیفتد، اما در حال حاضر می‌توان اذعان کرد سازمان قوام گرفته و حتی بسیاری از برنامه‌ها نیز با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به دو سازمان اداری استخدامی و برنامه‌وبودجه تبدیل شد که همین احیا و تاخیرات در عملکرد مورد انتظار تأثیرگذار بود، همچنین شکل‌گیری و قوام سازمان نسبت به دهه قبل بسیار فرق دارد، الآن در شرایط بسیار خاصی هستیم که ازنظر برنامه‌ریزی قابل‌مقایسه با هم نیست، این قوام اتفاق افتاده منتهی باید پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: پروژه‌های ورزش، آب، برق، فاضلاب و راه و شهرسازی و کشاورزی در استان قم قابل‌واگذاری به بخش خصوصی هستند و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرده و تسهیلاتی را ایجاد کرد، اما جزو سیاست‌های دولت و سران سه قوه هست که آیین‌نامه‌ها به‌فوریت آماده‌شده و شرایط تسهیل را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه قم گفت: استانداری در حکمی که دادگاه داده به دنبال جایگزینی سرمایه‌گذار جدید هست و اگر جایگزینی اتفاق بیفتد می‌توان امیدوار بود که پروژه به سرانجام برسد.

رضوی اذعان کرد: در انتخاب سرمایه‌گذاران باید کسانی که اهلیت به سرانجام رساندن پروژه‌ها را دارند انتخاب شوند، همچنین یکی از دلایل اجرا نشدن پروژه‌ها و به سرانجام نرسیدن آن‌ها ذوق‌زدگی مسئولان برای اجرای یک پروژه است که خود دلیلی برای به نتیجه نرسیدن پروژه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار