آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد
مدیر حوزه های علمیه گفت: در نظام آموزشی حوزه گرایش های مختلف علوم اسلامی هدفگذاری شده و زیرساخت های تحولی حوزه در عرصه های علمی، پژوهشی و آموزشی در حال شکل گیری است.
کد خبر: ۶۵۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 11 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) اظهار کرد: جامعه المصطفی العالمیه همواره سپاسگزار همکاری های مجلس شورای اسلامی در ارتباط با فعالیت های این نهاد فاخر بین المللی است.

وی با تأکید بر این که جامعه المصطفی از بازسازی و ادغام چندین نهاد فعال بین المللی در حوزه معارف الهی شکل گرفته است، بیان کرد: حضور 50 هزار فارغ التحصیل از 130 ملیت جهان و فعال سازی ایشان در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی عرصه های بین المللی از مهمترین دستاوردهای جامعه المصطفی العالمیه به شمار می رود.

آیت الله اعرافی در ادامه با تأکید بر اینکه جامعه المصطفی با هزار واحد، موسسه و دانشگاه بین المللی در گستره جهانی ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی بیش از 40 هزار اثر علمی را به 40 زبان زنده دنیا تولید نموده است.

وی استواری نظام آموزشی، پژوهشی و تربیتی المصطفی بر شبکه سازی را از ظرفیت های المصطفی عنوان کرد و یادآور شد: حدود 50 هزار نفر از طلاب و دانش پژوهان غیر ایرانی جامعه المصطفی در مراکز و موسسات این نهاد بین المللی مشغول فراگیری علوم و معارف ناب الهی هستند.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه به گستره ترسیم رشته های دانشی در جامعه المصطفی اشاره و اذعان کرد: چاپ و انتشار مستمر 50 مجله و نشریه علمی و راه اندازی بیش از 300 انجمن علمی و فرهنگی از دیگر ظرفیت هایی است که افق های روشنی را پیش روی جامعه المصطفی قرار می دهد.

وی شفاف سازی فعالیت ها و اخذ مجوز رسمی حضور در عرصه بین الملل را از سیاست های مهم جامعه المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: ترسیم نظام آموزشی هوشمند و پیشرفته و نیز فعال سازی 15 بعد علمی و پژوهشی از دیگر ظرفیت های ارزشمند این نهاد بین المللی است.

آیت الله اعرافی جذب و پذیرش دانش پژوهان مذاهب مختلف اسلامی و ارائه محتوا بر اساس مبانی فقهی را از رویکردهای تقریبی المصطفی دانست و تصریح کرد: میزبانی جامعه المصطفی از پیروان مذاهب مختلف اسلامی نشان از اهتمام روز افزون این مرکز دینی بر تقریب مذاهب اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه فارغ از بحث های جنجالی شکلی، به دنبال بازسازی و تعمیق زیرساخت های پاسخگویی و تامین نیازهای معرفتی جوامع بشری هستیم، یادآور شد: در نظام آموزشی حوزه گرایش های مختلف علوم اسلامی هدفگذاری شده و زیرساخت های تحولی حوزه در عرصه های علمی، پژوهشی و آموزشی در حال شکل گیری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار