در دهه اول محرم صورت می‌گیرد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای حمایت از توزیع بیش از یک میلیون ظرف یکبارمصرف گیاهی در هیئات در دهه اول محرم خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 11 September 2018

 

به گزارش تابناک قم،سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در سازمان مدیریت پسماند برای جایگزینی ظروف یکبارمصرف گیاهی به جای پلیمری در ایام محرم، اظهار کرد: در حوزه مشارکت با شهروندان برای برگزاری باشکوه عزاداری‌ها برنامه‌هایی را در دستور کار داریم که حمایت از جایگزینی ظروف گیاهی یکی از این برنامه‌ها است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه تلاش داریم با نگاه زیست محیطی و سلامت شهروندان بحث جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلیمری را فرهنگ‌سازی کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم استفاده از ظروف پلیمری در ایام محرم به شدت افزایش می‌یابد این طرح همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته تا کمترین مشکل زیست محیطی و بهداشتی را برای شهروندان داشته باشیم.

میرابراهیمی با بیان اینکه ظروف پلیمری برای بازگشت به طبیعت بالغ بر 300 سال زمان نیاز دارند، گفت: اگر بتوانیم این ظروف را حذف و ظروف گیاهی را جایگزین کنیم هم موادی قابل بازیافت استفاده خواهد شد و هم این مواد به محیط زیست برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: البته با توجه به قیمت های بالای ظروف گیاهی نیاز به حمایت‌هایی در این زمینه وجود دارد تا برای هیئات قیمت تمام شده معقول باشد و تلاش کردیم مابه‌التفاوت قیمت ظروف پلیمری و گیاهی را جبران کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این طرح حدود 50 درصد قیمت‌ها توسط سازمان مدیریت پسماند پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه همکاری با شورای هیئات مذهبی داریم.

میرابراهیمی با اشاره به افزایش شدید قیمت ظروف یکبارمصرف، از برنامه‌ریزی برای حمایت از توزیع یک میلیون ظرف یکبارمصرف گیاهی در هیئات خبر داد و گفت: شاید این عددی نباشد ولی سعی داریم فرهنگی ایجاد شود که هیئاتی که در کارهای خیر سهیم هستند و می‌خواهند عزاداری در خور شان امام حسین(ع) داشته باشند به نحوی مدیریت هزینه داشته باشند تا حداقل اطعامی که انجام می‌شود، سالم و حافظ محیط زیست باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار