معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای تامین اقلام مصرفی و مایحتاج ضروری مردم و هیات های مذهبی درماه محرم گفت: از امروز اول محرم و با هدف تعدیل قیمت ها روزانه پنج تن گوشت گرم وارد بازار این استان می شود.
کد خبر: ۶۵۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 11 September 2018

به گزارش تابناک قم،مهرداد غضنفری اظهار داشت: علاوه بر گوشت گرم روزانه 20 تن گوشت منجمد نیز درانبارهای سردخانه ای استان ذخیره سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای تامین مرغ در این ایام نیز صورت گرفته افزود: از طریق پشتیبانی امور دام استان هر موقع احساس شود، مرغ گرم قیمت غیر متعارفی دارد، مرغ منجمد وارد بازار می شود، و از این طریق سعی می کنیم قیمت ها را تعدیل شنماییم.

معاون استاندار قم با بیان اینکه در خصوص تامین کالاهای اساسی در ماه محرم تدارک خوبی دیده شده است، گفت: با توجه به نذورات مردم در این ماه علاوه بر مصرف معمولی کالاهایی مانند گوشت ، برنج ، شکر و روغن نیاز مازاد بر مصرف جامعه نیز با همکاری دستگاه هایی مانند جهادکشاورزی و اداره کل غله بازرگانی تامین شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی درپاسخ به سئوالی مبنی بر درنظر گرفتن نرخ خاص برای برخی ازکالاها و اجناس درماه محرم افزود: نرخ همان نرخ معمول جاری درطول سال است، ولی تفاوت تنها در عرضه مازاد بر مصرف معمول جامعه است.

غضنفری گفت: برغم افزایش تقاضا برای کالاهای مختلف در این ماه، کار کنترل روزانه قیمت ها که منحصر به مقطع خاصی نیست، همچنان ادامه پیدا می کند.

وی یادآور شد: قیمت های برخی اقلام تابع عرضه و تقاضا است، و درصورتی که تولید در یک زمینه ای دچار مشکل شود، طبیعی است که عرضه کم و قیمت ها نیز دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: به عنوان نمونه در موضوع مرغ وقتی جوجه ریزی انجام می شود، دریک مقطع 45 روزه وارد بازار شده و طبیعتا این مساله مقداری شکسته شدن قیمت ها را به دنبال دارد.

غضنفری تصریح کرد: درحال حاضر قیمت هر کیلو مرغ به کمتر از 90هزار ریال کاهش پیدا کرده و پیش بینی می شود به نرخ مصوب که حدود 81هزار ریال است، نیز برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برآورد کلیه کالاهایی که به وفور باید وارد استان شود، توسط دستگاه اجرایی مربوطه درکارگروه تنظیم بازار صورت می گیرد، افزود: دراین کارگروه از طریق بازرسی صنعت، معدن و تجارت و اصناف قیمت ها به دقت رصد، و کالاهایی که بر اساس قیمت مصوب این کارگروه مشمول قیمت گذاری هستند، اگر از نرخ تعیین شده با مبلغ بیشتری عرضه شوند، از مصادیق گران فروشی محسوب شده، و متخلفان نیز طی یک فرایند قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و با آنها برخورد می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار