مدیرکل پدافند غیرعامل قم:
مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: تقویت و گسترش فضاهای تفریحی در این شهر ضمن آرامش بخشی به مردم، موجب کاهش آسیب های جنگ نرم دشمن در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی می شود.
کد خبر: ۶۵۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 11 September 2018

 

به گزارش تابناک قم،مهدی متقیان بیان کرد: بر اساس مولفه های پدافند غیرعامل، یکی از روش های مهم مقابله با جنگ روانی دشمن، ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری در سطح شهر و افزایش نشاط شهروندان از این طریق است که در همین زمینه باید نسبت به ایجاد زیرساخت های تفریحی متنوع در شهر قم توجه لازم صورت گیرد.

وی افزود: اگر فضاهای تفریحی به طور گسترده در اختیار شهروندان قرار گیرد، سطح تنش های روحی آنان کاهش می یابد و دشمن به راحتی نمی تواند با جنگ روانی روحیه ناامیدی را در میان آنان ترویج کند.

وی ادامه داد: همچنین قم به عنوان مهد گردشگری مذهبی کشور از ظرفیت های خوبی در بحث زائرپذیری برخوردار است و به همین دلیل تقویت فضاهای تفریحی در آن می تواند علاوه بر افزایش شور و نشاط شهروندان، فرصت های اشتغال بسیاری را نیز ایجاد کند که همین مساله با تاثیری که در کاهش آمار بیکاری دارد، در نهایت موجب کم رنگ شدن آسیب های جنگ روانی دشمن می شود.

بر اساس آمارهای رسمی به طور میانگین سالانه حدود 25 میلیون زائر از سایر استان های کشور و نقاط مختلف دنیا برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد مقدس جمکران و بازدید از مکان های فرهنگی و گردشگری قم به این شهر سفر می کنند.

متقیان گفت: ضربه زدن به روحیه مردم و ایجاد یاس در میان جامعه یکی از هدف های مهم دشمن در جنگ روانی است که برای مقابله با آن باید فضاهای نشاط آفرین در شهرهای مختلف کشور از جمله قم بیش از پیش گسترش یابد.

براساس سرشماری سال 95، استان قم دارای یک میلیون و 292 هزار تن جمعیت است که 1.62 درصد جمعیت کل کشور را شامل می شود؛ لازم به ذکر است که بیش از 95 درصد جمعیت استان در شهر قم زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار