رییس سابق دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه یکی از تخصصی ترین ارگان‌های اجتماعی است و نباید افراد غیر آکادمیک در دانشگاه نفوذ نظر داشته باشند.
کد خبر: ۶۵۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 11 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، دکتر بهرام خوشنویسان، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد: زمانی آرزو داشتیم که در استان قم یک دانشگاه فنی مناسب ایجاد شود، که بر همین اساس دانشگاه صنعتی قم در سال 86 تاسیس شد.

وی افزود: یک روند پیشرفت در دانشگاه صنعتی قم شروع شد و باید این روند ادامه داشته باشد تا پتانسیل‌های موجود، به نمایش دربیاید؛ اقدامات انجام شده در زمان ریاست بنده، وظایفی بود که انجام شد و امیدوارم اقدامات خوبی در آینده شکل گیرد تا شاهد پیشرفت بیشتر دانشگاه باشیم.

رییس سابق دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: آموزش عالی کشور دچار مشکلات و چالش‌هایی است، در بخش آموزش عالی یکسری تعارفات وجود دارد و برخی تصمیمات تحت تاثیر لابی گری‌ها بوده است؛ افرادی که نوعا آکادمیک نیستند، به راحتی در مسائل دانشگاه تصمیم گیری می‌کنند و امیدوارم به تدریج این روند متوقف شود؛ دانشگاه یکی از تخصصی ترین ارگان‌های اجتماعی است و نباید افراد غیر آکادمیک در دانشگاه نفوذ نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که مسئولیت ریاست دانشگاه صنعتی قم را پذیرفتم، 2میلیارد و 800میلیون بدهی وجود داشت که با وجود مشکلات و تنگناهای بودجه‌ای، اکنون به کمتر از 1میلیارد رسیده است؛ در دانشگاه یک روحیه عدم خودباوری وجود داشت و بحث ادغام دانشگاه مطرح بود ولی اکنون در سطح دانشگاه‌های استان قرار داریم و پیشرفت‌های خوبی انجام شده است.

خوشنویسان تصریح کرد: سعی شد از نیروهای غیر آکادمیک در تصمیمات استفاده نشود و ممکن است از این بابت ضربه خورده باشم ولی به اصول کاری خود پایبند بودم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مکان دانشگاه مشخص نبود، نمی‌توانستیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم ولی اکنون با مشخص شدن مکان آن، وضعیت بهتری را شاهد هستیم؛ همچنین در این سال‌ها تاسیس دفتر نمایندگی نهاد رهبری و هیات جذب را پیگیری کردم، زیرا آن‌ها را از ارکان دانشگاه می‌دانستم که باعث تثبیت دانشگاه است.

رییس سابق دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: رییس جدید در این مدت به فکر ساماندهی دانشگاه و القای روحیه شادابی است و امیدوارم بحث بودجه‌ای برای ایشان مضیقه‌ای ایجاد نکند و در پیشبرد اهداف دانشگاه موفق باشند.

وی گفت: صلاح نمیدانم که وزارت خانه، چند دانشگاه را به عنوان دانشگاه برتر انتخاب کند و تنها حمایت از آن‌ها انجام شود؛ باید ارزیابی سختگیرانه و درست انجام شود تا رقابت صورت گیرد و در آن فضای رقابتی، از دانشگاه‌های برتر حمایت شود؛ این رویکرد می‌تواند وضعیت بهتری را بین دانشگاه‌های کشور حاکم کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار