همزمان با ماه محرم؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف قرار دادن امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 10 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در جمع خبرنگاران از اجرای ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های ویژه ماه‌های محرم و صفر در امامزادگان قم با حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با عنوان «بصیرت عاشورایی» برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این ویژه برنامه را اجرای امینانه نیات خیر واقفین و تبدیل شدن امام زادگان به قطب فرهنگی دانست و تصریح کرد: در این راستا ستادی در استان قم تشکیل شده که برای انجام این مأموریت مهم فرهنگی برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده است و در این راستا طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه ۴۴ امامزاده قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به برگزاری «ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع)» اشاره و بیان کرد: این ویژه برنامه در روز دوم ماه محرم الحرام همزمان با ورود کاروان سید الشهدا(ع) به کربلا در چهار امامزاده قم برگزار می‌شود که مرکزیت این برنامه در امامزاده ابراهیم(ع) است.

اجرای ویژه برنامه «شیرخوارگان حسینی»

حجت‌الاسلام حسینی مقدم همچنین اجرای ویژه برنامه «شیرخوارگان حسینی» را مورد توجه قرار داد و گفت: این ویژه برنامه در نخستین جمعه ماه محرم در امامزاده ابراهیم(ع) در شهر قم و امام‌زاده ابراهیم(ع) در شهر دستجرد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه «احلی من العسل» نیز با حضور جوانان و نوجوانان در امامزاده جعفر شهید(ع) و امامزاده احمد(ع) برگزار می‌شود و همچنین ویژه برنامه رهروان زینبی نیز در ۱۲ ماه محرم الحرام با حضور خواهران زینبی در امامزاده سید علی(ع) و سید معصوم(ع) اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم همچنین بیان کرد: به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز جماعت در تمام امامزادگان قم اقامه می‌شود.

ایجاد ۹ خیمه معرفت در جوار امامزادگان قم

حجت‌الاسلام حسینی مقدم در ادامه به ایجاد ۹ خیمه معرفت در جوار امامزادگان قم اشاره و تصریح کرد: همچنین غرفه‌های مختلف تخصصی و ارائه برنامه‌های فرهنگی و متنوع از دیگر برنامه‌های امامزادگان قم در ایام ماه محرم است.

وی برپای ایستگاه صلواتی اطعام عزاداران حسینی(ع) را از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ذکر کرد و گفت: اجرای تعزیه و برپایی نمایشگاه و تجمع هیئات مذهبی در جوار امامزادگان را از دیگر برنامه‌های این ایام به شمار می‌رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار