رئیس اداره سینمایی قم:
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تعداد تماشاگران سینمایی قم از 178 هزار تن در سال 92 به حدود 521 هزار تن در سال 96 افزایش یافته است که نشان از رشد بیش از 290 درصدی دارد.
کد خبر: ۶۵۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 10 September 2018

به گزارش تابناک قم،محمد کاظم رضوانی افزود: تعداد تماشاگران سینمایی قم در سال های 92 تا 96 به ترتیب 178، 197، 300، 400 و 521 هزار تن بوده است.

وی با بیان این که رکوردهای فروش بلیط سینمایی در استان در این سال ها همواره در حال جا به جایی است گفت: در فاصله زمانی سال 92 تا 96 ، بیش از یک میلیون و 596 هزار تن اقدام به خرید بلیط و تماشای فیلم های سینمایی در سینماهای استان کرده اند.

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال با اکران 9 فیلم شاخص، 210 هزار تن در قم به سینما رفته اند که این تعداد تماشاگر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 40 هزار تن افزایش داشته است.

رضوانی گفت: فیلم های «به وقت شام»، «مصادره»، «لاتاری»،«فیلشاه»، «لونه زنبور»، «تگزاس»، «دلم میخواد»، «دشمن زن» و «چهارراه استانبول» فیلم های شاخص اکران شده سینماهای قم در سه ماهه نخست امسال است که فیلم های «به وقت شام»،«مصادره» و«لاتاری» بیشترین فروش را در این مدت داشته است.

وی در ادامه با اشاره به صدور 484 مجوز جهت تولید فیلم در این استان از ابتدای سال 92 تا پایان سال 96 گفت: این تعداد مجوز برای ساخت 195 فیلم مستند، 278 فیلم کوتاه و 9 فیلم ویدوئویی بوده، ضمن این که در این مدت 285 فیلم سینمایی در سینماهای استان اکران شده است.

رضوانی همچنین با اشاره به آخرین روند ساخت نخستین فیلم بلند قم گفت: با تکمیل مراحل پیش تولید ساخت فیلم بلند «هستی»، فیلم برداری آن از مهرماه سال گذشته آغاز و پس از 35 جلسه فیلمبرداری به دلایل شخصی کارگردان و همچنین کمبود اعتبارات، به طور موقت تعطیل شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که فیلم هستی برای نمایش خانوادگی است ادامه داد: با تلاش کارگردان و عوامل این فیلم، امیدواریم به زودی مراحل نهایی فیلمبرداری آن آغاز شود و نخستین فیلم بلند استان مراحل تکمیل خود را طی کند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود شدید صندلی سینمایی در استان قم گفت: بر اساس برخی استانداردها باید به ازای هر 100 تن یک صندلی سینمایی وجود داشته باشد که با توجه به وجود حدود یک هزار صندلی فعال سینمایی در چهار سینما، این استان با کمبود 10 هزار صندلی سینمایی مواجه است.

رضوانی گفت: فعالیت 13 موسسه تولید فیلم در ساخت 99 فیلم کوتاه، ، اکران 56 فیلم سینمایی، اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در قم و فروش 500 هزار بلیت در سال 96 نشان از رونق سینما در این استان دارد.

وی ادامه داد: سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی هم اکنون در شهر قم فعال است.

مجتمع سینما ونوس قم با دو سالن نمایش به ترتیب 213 و 63 صندلی در سال 1388 به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراستان قم فعالیت خود را آغاز کرد. در این سینما علاوه بر پخش فیلم، کلاس های آموزشی، غرفه فرهنگی، کافی شاپ و یک سالن VIP نیز دائر است.

سینما تربیت نیز یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. 466 صندلی دارد و مزیت آن نسبت به دو سینمای دیگر واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.

سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری این سینما، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینماها حضور پیدا نکنند، در سینما بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار