مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عزاداران حسینی باید در ایام محرم و صفر نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
کد خبر: ۶۵۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 09 September 2018

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف قیام عاشوراست و بدون تردید حفظ و حراست از محیط زیست از مصادیق مهم معروفات است.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند محیط زیست در آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر باید در هیأت‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها هرچه بیشتر و بهتر نسبت به حفظ سلامت عمومی جامعه و پاکیزگی محیط زیست اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف یکبار مصرف توزیع می‌شود، بر ضرورت استفاده از ظروف گیاهی و آلومینیومی بجای ظروف پلاستیکی تأکید کرد و گفت: ظروف پلاستیکی علاوه بر آلودگی گسترده محیط زیست و صدها سال ماندگاری در طبیعت، در تماس با غذا و نوشیدنی گرم، مواد بسیار مضری تولید می‌کند که برای سلامت شهروندان خطرناک است.

وی با بیان اینکه مسؤولین هیأت‌های مذهبی، خطبا و مداحان، ائمه جمعه و جماعات و همچنین تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند در فرهنگ‌سازی زیست محیطی در جامعه نقش بسزایی داشته باشند، تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی و همشهریانی که نذر خود را در ظروف یکبار مصرف توزیع می کنند، حتما باید با قراردادن سطل و کیسه‌های زباله از رهاسازی پسماندها جلوگیری کنند.

موسوی در پایان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این ایام باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از تخریب محیط زیست داشته باشند، بیان کرد: جلوگیری از هدررفت انرژی، مصرف درست و بهینه آب و عدم اسراف و دورریختن نذر‌ی‌ها از دیگر نکاتی است که عزاداران حسینی در این ایام باید به آنها توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار