جانشین فرماندهی انتظامی استان قم خبر داد
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم بیشترین میزان کالاهای احتکار شده در ماه های اخیر را شامل برنج، آلومینیوم، چای و لوازم خانگی به ارزش 229 میلیارد ریال دانست.
کد خبر: ۶۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 08 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، صیاد درویشی اظهار کرد: متاسفانه طی ماه‌های اخیر در حوزه احتکار و قاچاق کالا در قم با روند افزایشی مواجه بوده‌ایم که یکی از دلایل آن قرار داشتن قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور است.

وی گفت: اقدامات خوبی را همکاران در اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم با همکاری سازمان‌هایی همچون صنعت و معدن و تجارت، دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی انجام داده‌اند که طی 6 ماهه سال جاری در حوزه احتکار کالا اقلام کشف شده اعم از برنج، آلومینیوم، چای، لوازم خانگی با ارزش 229 میلیارد ریال بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: اهمیت بحث احتکار، مسؤولان در قم را بر آن داشت تا در این رابطه با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله و هم افزایی سازمان‌هایی اعم از صنعت و معدن و تجارت، دستگاه قضائی، اطلاعات، بسیج، اتاق بازرگانی، اصناف و پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات موثری انجام شود.

وی ادامه داد: مردم یک نگاه نظارتی داشته و تا به حال همکاری خوبی با پلیس داشته‌اند و درخواست ما این است اگر موارد مشکوکی را می‌بینند از طریق سامانه 110 با پلیس در میان گذاشته و این نیرو به صورت 24 ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات به ویژه در بحث احتکار و قاچاق کالا و ارز است.

درویشی تاکید کرد: اداره نظارت بر اماکن در قم اقدامات خوبی در حوزه اصناف دارد و چنانچه صنوفی کم فروشی و احتکار داشته باشند پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: درحوزه کشف قاچاق کالا و ارز در قم طی 6 ماهه اول امسال در پرونده‌های زیر 100 میلیون 2 درصد، پرونده‌های بالای 100 میلیون 17 درصد و پرونده‌های 500 میلیون 50 درصد افزایش داشته و متهمانی که دستگیر شده اند 26درصد و تعداد خودروهایی که در این رابطه توقیف شده اند 34درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان داده و ارزش این پرونده ها 81 میلیارد ریال برآوردشده که افزایش 16.5 درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: اقدامات قاطع در راستای مقابله با احتکار و گران فروشی، سبب اعتماد مردم، افزایش مسؤولیت پذیری و قانون مداری شده و مؤلفه‌های امنیت را ارتقاء می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
اگر توجه کرده باشید برنج بازار به نسبت آرامی در کشور دارد. اما چند وقتی می شود که شما و برخی دیگر از خبرگزاری ها البته به نقل از دو سه نفر خاص مدام خبر هشدار در مورد احتکار خانگی برنج را تکرار می کنید.
آیا فکر نمیکنید همین تکرار خبر در بین مردم آنها را نسبت به بازار برنج حساس می کند؟؟
من فکر می کنم برخی افرادی که از چند ماه پیش روی برنج سرمایگذاری کرده بودند یا شاید بهتره بگیم قمار کرده بودند. حالا با گذشت چند ماه و عدم افزایش افسارگسیخته قیمت برنج به دنبال آن هستند تا بازار و مردم را حساس کرده و جو روانی برای خرید برنج را در بین مردم بوجود آورند.
این کار با زیرکی خاصی انجام شده و متاسفانه برخی خبرگزاری ها و از جمله شما در دام آنها افتاده اند.
بهترین کار عدم پرداختن به این موضوع در رسانه است تا ذهن مردم به سمت آن کشیده نشود.
یا حق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار