پاساژی که زمزم نامیده شده تا همچون زمزم، هنرهای موجود در دست هنرمندان این شهر را اعم از صنایع دستی و حتی دیگر صنایع و حتی پوشاک مناسب خانواده های این شهر و حتی زائران و مجاوران را به منصه ظهور بگذارد اما ظاهرا نقش کویری کویرهای اطراف شهر، بیشتر از هر چیزی دنیای این مجتمع را به خود معطوف کرده است.
کد خبر: ۶۵۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰ 06 September 2018

به گزارش تابناک قم، هفته نامه آفتاب قم در شماره روز چهارشنبه 14 شهریور ماه مطلبی با عنوان«کویری به نام پاساژ زمزم» را به قلم هدی سادات چاوشی منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم: یکی از ملزومات جذب مشتری در یک مجموعه تجاری، فراهم نمودن یک 'فضای لذت بخش برای تامین رضایت مشتری است' که وقتی در (پاساژ زمزم) قدم می زنی تنها چیزی که وجود ندارد این موضوع است و این دلیل کافی است تا مشتری ها هم از این فضای خرید، گریزان باشند.

دکوراسیون های چیده شده بعنوان ویترین مغازه ها، عدم وجود سیستم هوای مناسب در راهروهای نیمه تاریک با سقفی به نسبت کوتاه و قهوه ای رنگ که بیشتر شبیه کافه هاست نیز مزید بر علت شده تا بیش از پیش نگران سلامتی خودت شوی و سعی کنی هرچه زودتر خود را به بیرون از این مجتمع برسانی.

اینکه کمی شبیه به خانه شکلاتی ساخته شده و تداعی کننده آن کارتن درام و ترسناک در دهه شصت است مهم نیست و از آن می گذریم؛ ولی آدمی با توجه به نوع سازه موجود در آن مجتمع عمدتا مجبور است کمی محتاط تر از همیشه ایام که به قصد خرید به مجتمع های تجاری می روی، پا به مغازه های محو در سکوت که عمدتا به فروش چرم و سنتی فروشی مشغولند قدم بگذارد.

شاید اگر مهندسان یا مغازه دارانی که به ایده پردازی جهت طراحی ظواهر این مجتمع قلم زده اند و دستی چرخانده اند؛ حتی برای لحظه ای خود را جای یکی از مشتریان می گذاشتند و از جانب یک خریدار صنایع دستی و مشتری به این طراحی می نگریستند؛ این پاساژ امروز از جایگاه ویژه تری برخوردار بود و حداقل با توجه به رکود اقتصادی موجود، بی رمقی و سستی افراد جهت خرید، صحنه ای از جذب و کشش مشتری را در شهر رقم می زد که زبانزد عام و خاص بود و چه بسا هزینه هایی که بر دوش شهر افتاد تا از این پاساژ به عنوان مجتمع بزرگ تجاری یاد شود اینچنین در آتش بی محلی و کم ترددی قرار نمی گرفت.

مجموعه ای تجاری، که می تواند با توجه به موضوع حمایت از صنعت هنر و هنرمندان متعهد و متبحر قمی، جایگاه ویژه ای را در استان برای شهروندان هنرمند و بومی ایجاد و مناسب سازی کند ولی بدلیل یکسری موانع در جهت رشد و جذب مشتری اینگونه شبیه به خانه هایی زیرزمینی شده در حالی که نمای آن با توجه به حضورش در بزرگراه عماریاسر و خیابان انقلاب اسلامی که بسیار هم به پارکینگ حرم مطهر حضرت معصومه (س) نزدیک است؛ از روی زمین قابل مشاهده می باشد.

پاساژی که زمزم نامیده شده تا همچون زمزم، هنرهای موجود در دست هنرمندان این شهر را اعم از صنایع دستی و حتی دیگر صنایع و حتی پوشاک مناسب خانواده های این شهر و حتی زائران و مجاوران را به منصه ی ظهور بگذارد اما ظاهرا نقش کویری کویرهای اطراف شهر، بیشتر از هر چیزی دنیای این مجتمع را به خود معطوف کرده است که نیازمند یکسری تحول و مناسب سازی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار