نطق سلحشوری و حیدری تشویش اذهان عمومی بود
برخی نمایندگان که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شدند احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم بعد از نطق سلحشوری به او معترض شده است. با این حال، امیرآبادی‌فراهانی تأکید دارد که به سلحشوری اهانت نکرده و مؤدبانه صحبت کرده است.
کد خبر: ۶۵۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 06 September 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده اصولگرای قم که پس از نطق پروانه سلحشوری، معترض او شده بود، می‌گوید «مؤدبانه» اعتراض کرده و از واژه «بی‌بته» برای نماینده تهران استفاده نکرده است.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید دیروز در نطق میان دستور مجلس، با انتقاد از وضعیت کشور، راه برون‌رفت از معضلات و مشکلات را «برگزاری همه‌پرسی» دانست.

بعد از نطق سلحشوری که در آن از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم انتقاد شده بود، برخی از نمایندگان به او معترض شدند.

به گفته سلحشوری برخی از این نمایندگان با ادبیاتی تند با او برخورد کردند.

گرچه این نماینده اصلاح‌طلب مجلس جزئیات بیشتری درباره «ادبیات تند» نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری نگفت، اما برخی نمایندگان که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شدند احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم بعد از نطق سلحشوری به او معترض شده است.

بنابر اظهارات این نمایندگان، فراهانی خطاب به سلحشوری گفته است: «من این حرفت را قبول دارم، اگر شورای نگهبان اصلاح‌طلبانی که اسم و رسم دارند و سرشان به تنشان می‌ارزد را رد صلاحیت نکند، آدم‌های بی‌بُته‌ای مثل تو به مجلس نمی‌آیند!»

امیرآبادی: به سلحشوری اهانت نکردم

با این حال، امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با ایرناپلاس تأکید دارد که به سلحشوری اهانت نکرده و مؤدبانه صحبت کرده است.

20 نماینده مجلس: نطق سلحشوری و حیدری تشویش اذهان عمومی بود

۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، با انتقاد از اظهارات دو نماینده تهران در نطق میان دستور، اظهارات این افراد را موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام خواندند و خواستار بررسی پرونده این افراد در قوه قضاییه شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

هیات محترم نظارت بر رفتار نمایندگان

احتراما ما امضا کنندگان این نامه شاهد نطق های مجلس در روز سه شنبه مورخ ۱۳ شهریور ماه بودیم، خانم پروانه سلحشوری و آقای غلامرضا حیدری نمایندگان تهران در مجلس مطالبی را بیان کردند که خلاف واقع بود و موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام مقدس اسلامی بود. خواهشمند است دستور رسیدگی فرمایید و از حقوق مردم، مجلس و ارکان نظام دفاع کنید.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار