برخورد شدید با محتکران در قم
رئیس پلیس آگاهی فرماندهي انتظامي استان از شناسايي و کشف 13 تن برنج احتکار شده در یک منزل مسکونی به ارزش یک ميليارد و 350 میلیون ريال در قم خبر داد. 800 تن کاغذ گلاسه احتکار شده به ارزش چهار میلیارد تومان در یکی از چاپ خانه های قم کشف شد.
کد خبر: ۶۵۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵ 05 September 2018

به گزارش تابناک قم، محمدی چهر، معاون امور بازرگانی وتوسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت قم از کشف ۸۰۰ تن کاغذ گلاسه احتکار شده در یکی از چاپخانه های قم خبر داد.

وی افزود: علی رغم این که به تمامی انبار داران اعلام شده که میزان موجودی بار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند،در بازرسی های به عمل آمده در یکی از چاپخانه های قم ۸۰۰ تن کاغذ گلاسه به ارزش چهار میلیارد تومان کشف شد که از سوی مراجع قضایی مشمول حکم احتکار شده است.

محمدی چهر در ادامه اضافه کرد: کاغذ های احتکار شده در بین چاپ خانه های استان قم که در کار نشر با گلاسه هستند توزیع می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اطلاعات کالاهای احتکار شده معمولا توسط تلفن مردمی یا از طریق بازرسان اصناف به دست ما می رسد.

احتکار 13 تن برنج در یک منزل مسکونی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهي انتظامي استان نیز از شناسايي و کشف 13 تن برنج احتکار شده در یک منزل مسکونی به ارزش یک ميليارد و 350 میلیون ريال در قم خبر داد.

احمد کرمی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی استان قم برابر اخبار واصله و با هماهنگی و همراهی بازرسان اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه خواربار فروشی، محل احتکار 13 تن برنج را در یک منزل مسکونی شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه پس از دستور مقام قضائی و ورود مأموران به داخل منزل مشخص شد 58 کیسه برنج 50 کیلویی، 388 کیسه برنج 10 کیلویی، 336 کیسه برنج 15 کیلویی و 265 کیسه برنج 10 کیلویی نگهداری می شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را یک میلیارد و 350 میلیون ریال اعلام کردند.

کرمی گفت: سرانجام متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کشف انبار پوشک احتکار شده در قم

همچنین عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم، با اشاره به برخی از مشکلات برپایی نمایشگاه پاییزه در قم تأکید کرد: مشکل مهمی که در راستای برپایی نمایشگاه پاییزه وجود دارد هم‌زمانی آن با ماه محرم بوده که برخی مشکلات جانبی را ایجاد کرده است.

سید ابراهیم صحفی خاطرنشان کرد: اتاق اصناف قم برای برپایی نمایشگاه پاییزه با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و به نظر می‌رسد برپایی این نمایشگاه همراه با مشکلاتی باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در تأمین نیاز استان در روغن جامد بیان کرد: در زمینه روغن مایه مشکلی در استان وجود نداشته و کارخانه‌ها نیاز اساسی مردم را تأمین می‌کنند اما در زمینه روغن جامد برخی کمبود و گران‌فروشی‌ها مشاهده می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم ادامه داد: از یک واحد انبار برنج استان قم مقدار قابل‌توجهی تجهیزات وسایل آب‌شیرین‌کن و پوشک کشف و شناسایی‌شده است، یک انبار پوشک شناسایی‌شده و به‌زودی کارهای قضایی برای ورود کالاهای آن به بازار انجام می‌شود.

برخورد شدید با محتکران

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم نسبت به برخورد شدید با محتکران و توزیع با سرعت کالاهای احتکار شده در بازار تأکید شد.

در این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم اظهار داشت: وجود آمار و ارقام مختلف در زمینه قیمت کالاهای مصرفی قابل‌قبول نبوده و باید صدای واحدی در این زمینه شکل گیرد، محوریت اطلاعات و آمار مربوط به قیمت‌ها درنهایت بر عهده دبیرخانه ستاد تنظیم بازار است.

مهرداد غضنفری افزود: یکی از مواردی که سبب خرسندی مردم می‌شود توزیع به‌سرعت کالاهای احتکاری کشف‌شده است، مصادیق عدم عرضه و احتکار با موارد عادی باید به‌درستی شناسایی‌شده و بازرسی‌ها با طمأنینه و دقت لازم انجام شود.

وی با اشاره به‌ ضرورت برخورد با کالاهای احتکار شده تأکید کرد: پس از کشف کالاهای احتکار شده باید با مصادیق احتکار برخورد شده و افراد احتکار کننده کالا حاشیه امن نداشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار