گذر از مشکلات ارزی با حمایت از تولید کنندگان تحقق می پذیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بازار ثانویه ارز عامل ایجاد ثبات در کشور بوده و باید با حل مشکلات بانک‌ها حجم سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش دهیم. گذر از مشکلات ارزی کشور با حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاری های داخلی محقق می شود.
کد خبر: ۶۴۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸ 01 September 2018

به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی در حاشیه بازید از شرکت فولاد غرب آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چند وقت پیش مساله ثابت نبودن قیمت ارز بر روی کارهای تولیدی تاثیر گذاشت ولی با توجه به تصمیم شورای سران قوا مبنی بر ایجاد بازار ثانویه، یک ثبات در نرخ ارز ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در بازار ثانویه، ارز مورد نیاز از طریق ارزهای صادراتی تامین می شود، افزود: هدف اصلی بازار ثانویه حمایت از تولیدهای صنعتی در شرایط نوسان های ارزی است.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم برخورداری تولیدکنندگان فولاد از بازار ثانویه گفت: در ابتدا پتروشیمی نیز این مشکل را داشت و قرار شد وارد بازار ثانویه شود، و قیمت را خودشان متناسب کنند، در مورد فولاد نیز هیچ دستوری درکار نیست، و قیمت ها متناسب با عرضه و تقاضا شکل می گیرد.

وی همچنین با تاکید بر حمایت های بانکی از تولیدکنندگان، رفع مشکلات آنها را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط ارزی کشور می توانیم با سرمایه گذاری بر روی تولیدهای داخلی دوره گذار مطلوبی را تجربه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به تولید داخل را برای اشتغال زایی نیز مفید دانست و گفت: به منظور استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی مطابق تصمیم های گرفته شده در شورای سران قوا، برخی از طرح های نیمه تمام دولتی در اختیار مردم قرار گرفته و ظرف 10سال از معافیت مالیاتی نیز برخوردار می شوند.

وی افزود: برای کسانی که دراین زمینه سرمایه گذاری می کنند، مشوق هایی در نظر گرفته شود که این مساله منجر به ایجاد اشتغال و بازسازی درونی اقتصاد کشور می شود.

لاریجانی همچنین با اشاره به فعالیت شرکت فولاد غرب آسیا، راه اندازی این واحد تولیدی را کار سنجیده، خوب و با سلیقه عنوان کرد و گفت: این واحد تولیدی در سال های گذشته تقریبا به حالت نیمه فعال درآمده بود، و بدهی های معوق داشت، اما با همت مسئولان بار دیگر کار خود را آغاز کرد‌.

وی افزود: در این واحد تولیدی یکی از کارهای خوب که انجام شده تهیه و تدارک زنجیره تولید است، به نحوی که قطعه های مورد نیاز خود را تامین می کنند‌ که کار خوب مهندسی و سامان یافته ای است که زمینه صادرات را نیز فراهم می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کیفیت خوب ورق های تولیدی در این شرکت گفت: واحدهای خودرو سازی باید برای تامین مواد اولیه خود از این ورق ها استفاده نموده و به کیفیت و مرغوبیت آن اعتماد کنند و هیچ ترسی نداشته باشند تا زنجیره های تولید به هم متصل شود.

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی طرح های تصفیه خانه صنعتی و دو واحد اسلیتینگ و هیدروژن شرکت فولاد غرب آسیا با اعتبار 115میلیارد ریال گشایش یافت.

این شرکت بزرگترین واحد تولید ورق های نورد سرد کشور محسوب می شود که درصد بالایی از مواد اولیه صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و لوله سازی را تامین می کند.

واحد تولیدی فولاد غرب آسیا سال 90 در منطقه نیزار واقع در جاده قدیم قم - اصفهان احداث شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار