در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم مطرح شد
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم بر ادامه و افزایش عرضه مرغ منجمد در بازار استان با قیمت دولتی تاکید شد.
کد خبر: ۶۴۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶ 29 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

محمد رضا طلایی در ابتدای این جلسه با اشاره به توزیع نهاده‌های دامی در استان قم اظهار کرد: کمبودی در این زمینه در استان وجود ندارد و نظارت کافی را بر قیمت نهاده‌های دامی داریم.

وی ادامه داد: توزیع مرغ منجمد در استان قم شروع شده است و میزان توزیع در روز تا 20 تن هم می‌رسد.

پایین بودن قیمت شیر در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: قیمت شیر در استان کمتر از قیمت شیر در استان‌های دیگر است، برخی از برندهای شاخص لبنیات برای خرید شیر به سراغ دامداران قمی آمدند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست اختصاص هزار و 500 تن پرتقال و 500 تن سیب به استان را برای توزیع در شب عید دادیم تا مشکلی در آن زمان پیش نیاید، افزایش قیمت برخی از محصولات کشاورزی به دلیل صادرات به خارج از کشور است.

امیر محمدی چهر در ادامه جلسه با اشاره به توزیع مرغ منجمد در استان قم اظهار کرد: مرغ منجمد بدون مشکل در استان به خصوص در مناطق محروم توزیع می‌شود و به دست مردم می‌رسد.

عرضه گوشت گرم وارداتی در قم

وی با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد به صورت مویرگی صورت می‌گیرد ادامه داد: توزیع گوشت گرم وارداتی در شهر قم با میانگین پنج تن در حال انجام است، مراکز اصلی فروش گوشت و مرغ منجمد فروشگاه‌های دارای صندوق فروش مکانیزه هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اصناف موافق برگزاری نمایشگاه پائیزه در استان هستند.

رضا سیار فرماندار قم در بخش دیگری از جلسه تنها راه کاهش قیمت مرغ در استان قم را توزیع مرغ منجمد در بازار دانست و تصریح کرد: باید توزیع مرغ منجمد با نظارت کافی باشد تا مرغ منجمد به دست مصرف کننده نهایی برسد.

وی ادامه داد: نباید توزیع گوشت گرم وارداتی توسط قصابی‌ها صورت بگیرد، در صورت عرضه این گوشت در فروشگاه‌های بزرگ امکان نظارت وجود دارد.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: سیب و پرتقال جزو محصولاتی است که امکان ذخیره آن در سردخانه وجود دارد، فواید دخالت دولت در توزیع میوه شب عید بیشتر از ضررهای این کار است و در شرایط عادی هم واردات میوه به ایران ممنوع است.

کمبود برنج نداریم

محمود سیجانی در ادامه این جلسه با اشاره به عدم کمبود کالا در استان قم اظهار کرد: در زمینه برنج کمبود در استان نداریم و برنج با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی ادامه داد: اتحادیه‌های صنفی موظف هستند که در زمینه نظارت بر واحدهای صنفی به نهادهای دیگر کمک کنند، عرضه کالاهای کشف شده در انبارهای احتکار از جمله کاغذ در شبکه توزیع براساس قانون آغاز شد.

مهدی ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی قم در بخش دیگری با اشاره به انجام گشت‌های مشترک در استان قم اظهار کرد: این گشت‌های مشترک به صورت روزانه صورت می‌گیرد و تاکنون 22 پرونده تشکیل دادیم و پرونده احتکار شمش آلومینیوم به جرم اخلال در نظم اقتصادی به دادسرا ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: کالاهای احتکار شده با کشف قیمت در فروشگاه‌های بزرگ شهر قم فروخته می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: به دلیل تفاوت قیمت کالا در کشورمان با کشورهای مجاور، شاهد افزایش صادرات و حتی قاچاق کالا از ایران به کشورهای دیگر هستیم.

مهرداد غضنفری در بخش پایانی جلسه با اشاره به قیمت نهاده‌های دامی اظهار کرد: این نهاده‌ها با دلار 4200 تومانی به کشور وارد شدند و به این دلیل باید بر توزیع این نهاده‌ها نظارت کافی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید در جلسات کارگروه تنظیم بازار، مطالب به صراحت اعلام تا بهترین تصمیمات در این جلسات گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم، هدف مدیران استان را کسب رضایت مندی مردم دانست و تصریح کرد: هنر مدیریت این است که مدیر در شرایط خاص تصمیم بگیرد، دعوت مدیران به شرکت در جلسات برای افزایش غنای تصمیمات است.

مبارزه فعالانه با گران فروشی

وی ادامه داد: مردم اگر ببیند که مدیران فعالانه با گران فروشی مبارزه می‌کنند راضی می‌شوند، اگر نیازمندی‌های مردم تامین شد بازار به سمت ثبات می‌رود.

غضنفری افزود: مدیران باید درد مردم را ببیند و خودشان نیز نظارت داشته باشند و در بازار حضور پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار قم خاطرنشان کرد: قیمت کالاها در بازار در حال رسیدن به ثبات و کاهش است، به دنبال حفظ حقوق همه افراد از جمله مصرف کنندگان هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار