معاون پژوهش، برنامه ریزی و نظارت سازمان صداوسیما بر لزوم توسعه پژوهش‌های مرتبط با اخلاق و رسانه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲ 20 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، در اولین نشست تخصصی همایش "اخلاق و رسانه" که در مرکز پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد، دکتر حسین رضی با ذکر این مطلب که با تغییر رویکردهای مرکز پژوهش های اسلامی رسانه شاهد رویدادهای مثبتی هستیم، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی امروز فعالیت های مرتبط به عرصه پژوهش و فرهنگ نیز در شرایط خاصی قرار گرفته است.

وی افزود: با این وجود برنامه‌هایی چون همایش اخلاق و رسانه از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید بیش از پیش به آنها رسید؛ پژوهش درعرصه اخلاق ورسانه نه یک کار صرفا پژوهشی بلکه یک پژوهش علمی و کاربردی است که امروزه بیش از پیش به آن نیاز داریم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صداوسیما بیان کرد: امروزه مدیران بخش های مخلتف صداوسیما می توانند از ابعاد مختلف این بحث استفاده کنند و همچنین می توان از این مباحث در برنامه های فرهنگی و ترویجی سازمان نیز به خوبی بهره برد.

وی گفت: فارغ از تعاریف مرتبط با اخلاق یعنی در نظر گرفتن اخلاق در شمول دینی و یا غیر دینی باید گفت که با توجه به چالش های امروز توجه به این مقوله به خصوص در عرصه بازشناخت پدیده های رسانه ای و تاثیرات آنها در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار هستند.

وی اظهارکرد: کاربردی کردن این مباحث علمی از طریق رسانه، یک ضرورت است و ماحصل نشست های تخصصی که پیش از این همایش برگزار می شود می تواند به غنای فعالیت های علمی و تبدیل آن به یک خوراک مناسب رسانه ای و استفاده های متنوع از آن کمک کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار