مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی گفت: این نمایشگاه برگرفته از لباس و نقش مایه‌های صفوی است که تا ۳۱ مردادماه در قم پذیرای علاقمندان است.
کد خبر: ۶۴۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 19 August 2018

به گزارش تابناک قم،لیلا ابوالفتحی از برپایی نمایشگاه لباس اسلامی در قم خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولید ملی و ترغیب خانواده‌ها برای ورود کالای بومی به سبد خانوار است.

وی افزود: تلاش برای تلفیق طرح‌های نوین با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در حوزه پوشاک، مزیت سازی و رسانه‌ای کردن حرکت‌ها و فعالیت‌های تأثیرگذار در بخش ساماندهی مد و لباس از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی اضافه کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن وجهه زیبای هنر اسلامی در طراحی لباس است. لباس‌های با طراحی اسلامی در عین پوشیده بودن دارای رنگ و لعاب و بته جقه‌های زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه لباس‌های سنتی ایرانی دارای جذابیتی خاص است، تصریح کرد: اندیشه هنر اسلامی در طراحی این‌گونه لباس‌ها دخیل است. برخلاف برخی لباس‌های خارجی که فرهنگ غربی و عریانی را به نمایش می‌گذارد این لباس‌ها با وجود اینکه پوشیده است ولی دارای طراحی زیبایی است که نشان از سنت و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی دارد.

ابوالفتحی با بیان اینکه نمایشگاه لباس اسلامی دو سال گذشته نیز در قم برگزار شد، عنوان کرد: این نمایشگاه با استقبال مردم مواجه شد و امسال نیز همزمان با بازگشایی این نمایشگاه، تعداد زیادی از دوستداران لباس‌های سنتی در محل برگزاری نمایشگاه حضور یافتند.

مدیر اجرایی نمایشگاه لباس اسلامی گفت: این نمایشگاه که در نگارخانه شهید آوینی در حال برگزاری است تنها به نمایش لباس اختصاص ندارد و علاقمندان می‌توانند مدل لباسی که دوست دارند را سفارش دهند که دوخته شود.

وی افزود: این نمایشگاه برگرفته از لباس و نقش مایه‌های صفوی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۵ تا ۳۱ مردادماه در نگارخانه شهید آوینی از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۰ میزبان علاقمندان است.

ابوالفتحی طراحی لباس‌های این نمایشگاه را ذکری لک، نفیسه سلطان‌پور و فهیمه پرداس ذکر کرد و گفت: طراحی و چاپ نقش مایه این لباس‌ها را نفیسه باقری و دوخت آن‌ها را زینب عابدینی بر عهده دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار