کارشناس مسئول دفتر شبه خانواده بهزیستی قم گفت: با توجه به اینکه مسئله محرمیت دختران راحت‌تر قابل حل است، متقاضی برای فرزندخواندگی دختران بیشتر است.
کد خبر: ۶۴۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 19 August 2018

به گزارش تابناک قم،زینب آجرلو با اشاره به اینکه استان قم یک شیرخوارگاه دارد، عنوان کرد: این شیرخوارگاه ظرفیت کافی برای پذیرش کودکان را دارد، اما جهت تامین امکانات و شرایط بهتر به دنبال آن هستیم که یک ساختمان جدید با امکانات و استانداردهای مناسب شیرخوارگاه با کمک خیرین بسازیم تا کودکان را به آن جا منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه کودکان طبق دستور قضایی در شیرخوارگاه پذیرش می شوند، افزود: بعد از پیگیری های امور مربوط به کودکان توسط مددکاران و ارائه خدماتی از قبیل روانشناسی، تعدادی از این کودکان تحویل شیرخوارگاه و تعدادی تحویل خانواد های متقاضی فرزند خواندگی می شوند.

کارشناس مسئول دفتر شبه خانواده بهزیستی قم، گفت: کودکانی که بدسرپرست هستند، با پیگیری های دادگاه و مراجع قضایی، یا به خانواده های امین سپرده می شوند و یا با برگزاری جلسات روان شناسی و مشاوره، خانواده اصلی کودک به مرحله ای میرسند که صلاحیت قبول سرپرستی کودک را احراز کنند.

وی ادامه داد: اولویت ما برای واگذاری سرپرستی کودکان، به خانواده های اصلی آن‌ها است، البته اگر این خانواده ها صلاحیت لازم و کافی را برای این کار داشته باشند، تمام تلاش ما بر این است که کودکان در شیرخوارگاه نمانند و تحویل خانواده‌ها شوند.

آجرلو با بیان اینکه کودکانی که در این شیرخوارگاه نگهداری می شوند، از نوزاد تا 3 سال هستند، گفت: کادر پرستار و پزشک متخصص با این مرکز همکاری می کنند که به صورت منظم و دوره ای به وضعیت کودکان رسیدگی می کنند.

وی بیان کرد: کودکانی که شناسنامه ندارند، بعد از تحویل به خانواده ها و طی مراحل قانونی، صاحب شناسنامه می شوند، برای کودکانی هم که بدسرپرست هستند، شناسنامه یا به نام یکی از اعضای تاثیرگذار خانواده و یا صورت فرضی صادر می شود.

کارشناس مسئول دفتر شبه خانواده بهزیستی قم در رابطه با شرایط خانواده هایی که متقاضی فرزند هستند، گفت: سازمان بهزیستی طبق قوانینی که برای فرزندخواندگی تعیین شده، به بررسی صلاحیت خانواده های متقاضی می پردازد، این خانواده ها امتیاز بندی شده و بر اساس امتیاز کسب شده در لیست انتظار قرار می گیرند، تعداد کودکانی که شرایط تحویل را دارند کم و متقاضی زیاد است، برخی از این کودکان به صورت فرزندخوانده و بعضی به صورت "امین موقت" تحویل خانواده‌ها می شوند.

وی با بیان این که بیشتر خانواده ها، متقاضی فرزند دختر هستند، خاطر نشان کرد: یکی از دلایل این امر این است که با توجه به فتوای مراجع، مسئله محرمیت دختران راحت تر قابل حل است.

آجرلو در آخر افزود: با توجه به قانون مصوب حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، دختران مجرد با دارا بودن شرایطی مثل داشتن حداقل 30 سال سن، عدم سو پیشینه، تمکن مالی و سلامت جسم و روان می توانند سرپرستی یک کودک را بر عهده بگیرند، البته زوج های متقاضی در اولویت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
بجاش کلی آخوند داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار