مدیر کل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان قم عنوان کرد: اولین اولویت شهرداری در حوزه فرهنگ شهروندی است، در این حوزه از حالت ایده آل فاصله زیادی داریم و معتقدیم جادارد سال‌ها به شکل متمادی به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۶۴۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 18 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی امروز با حضور در تحریریه خبرگزاری ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش‌های مستمر خبرنگاران، عنوان کرد: در بحث شهرداری اولین اولویت همکاری با هر نهادی، حوزه فرهنگ شهروندی است که حتی اگر سال‌ها به شکل متمادی به آن پرداخته شود، بازهم به حالت ایده آل خود نمی‌رسد؛ کما اینکه شهر قم با توجه به فرهنگ خود، شهری مهاجر و زائرپذیر است که در کنار مزایای آن، بخشی از مشکلات نیز ناشی از همین امر است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مختلف با هزینه‌های بالا اداره می شوند، گفت: اگر فرهنگ شهروندی در بسیاری از موارد رعایت شود اصلا نیازی به وجود این سازمان ها و هزینه‌زایی نیست، برای مثال ایجاد بوستان در سطح استان وظیفه شهرداری است اما در تامین نهال های آن، مشارکت مردم را می طلبد همچنین اگر مردم بحث تفکیک زباله را جدی بگیرند، قسمت چشم گیری از هزینه ها کاهش می یابد.

رفیعی خاطر نشان کرد: در بحث ترافیکی هنوز مشکلات زیادی وجود دارد و بسیار تاسف آور است که شاهد مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در فضاهای درون شهری باشیم، این درحالیست که با فرهنگ سازی از طریق نهاد های مختلف از جمله جهاد دانشگاهی می توان به مولفه‌های حقوق شهروندی رسید.

وی در خصوص بازخورد فعالیت‌های فرهنگی در خصوص فرهنگ شهروندی عنوان کرد: به طور کل هیچگاه یک فعالیت فرهنگی بدون بازخورد نیست ولی آنچه مهم است منقطع نشدن فعالیت است؛ با توجه به اوضاع مالی، چندماه فعالیت دچار رکود می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در پشتیبانی همواره دلیل رکود بسیاری از فعالیت‌هاست، گفت: برای مثال برای انتقال و آموزش مفاهیم حقوق شهروندی به کودکان در سطح مدارس می توان در قالب گروه های تئاتری این فعالیت را دنبال کرد ولیکن به دلیل مشکلات مالی موجود، همواره با بن بست مواجه خواهیم بود و این ضعف بزرگیست؛ همچنین در بحث آموزش اگر امید به نتیجه دادن است باید به شکل مستمر پی گیری و انجام شود و این گونه منقطع کاری‌ها به دلیل مشکلات مالی، در این حوزه بی‌فایده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوان سواد شهروندی را به صورت یکسان در تمام سطح شهر ارتقاء داد، نفع آن به تمام شهروندان می‌رسد.

مدیرکل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری استان قم با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی استان ضعیف است، عنوان کرد: در حال حاضر بدلیل افزایش ساعتی هزینه‌ها، امکان گسترش زیرساخت‌های فرهنگی از جمله ساخت فرهنگسراها به حداقل رسیده است و باید از طریقی کسب درآمد صورت بگیرد تا درجایی دیگر صرف هزینه ساخت شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده راجع به امکانات ورزشی و تفریحی برای بانوان استان و بالا رفتن تحرک خانم‌های کارمند خاطرنشان کرد: قرار براین است که در هر منطقه از شهر یک بوستان مختص خانم ها احداث شود که این امر قابل پیگیری است و در صورت ایجاد امکانات، فضایی ورزشی نیز خواهد بود؛ به طور کل تا پایان سال 3سالن ورزشی به مرحله ی بهره‌برداری می‌رسد و مابقی در سال آتی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار