قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در پی کاهش ورودی زندان‌های استان قم تعداد خانواده‌های زندانیان تحت پوشش کمیته امداد نیز کاهش یافتند.
کد خبر: ۶۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 18 August 2018

به گزارش تابناک قم،افشین پایانی‌فر با اشاره به مزایای کمک‌های نقدی خیرین نسبت به کمک‌های غیرنقدی اظهار داشت: کمک‌های نقدی خیرین سبب شده تا علاوه بر رعایت اولویت در خرید وسایل مورد نیاز مستضعفان به سلایق آن‌ها نیز توجه شود و همزمان افراد تحت پوشش، از لذت روانی خرید نقدی نیز بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به احساسات و اعتقادات مذهبی‌ که در افراد خیر دیده می‌شود، افزود: افراد خیر زیادی هم وجود دارند که به خاطر ورود مسائل مذهبی و نذوراتی که دارند کمک‌های خود را به‌صورت غیرنقدی در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهند و کمیته امداد از آن‌ها نیز استقبال می‌کند.

قائم‌مقام مدیرکل کمیته امداد قم خدمات‌دهی کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان غیرعمدی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: در سال‌های قبل تعداد این خانواده‌های تحت پوشش بیشتر بود اما امسال با توجه به کاهش ورودی زندان‌های استان این تعداد از 625 خانواده به 448 خانواده کاهش‌یافته است.

پایانی فر ادامه داد: با توجه به تأثیر منفی فضای زندان بر اشخاص در راستای کمک به آزادی زندانیانی که جرائم آن‌ها غیر عمد بوده نیز تا سقف 20 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی خدمات بهزیستی و کمیته امداد را از یکدیگر جدا دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خدمات کمیته امداد بیشتر به‌صورت خانواده محور و خدمات بهزیستی بیشتر به‌صورت فرد محور در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار