مدیر حوزه‌های خواهران:
مدیرحوزه های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر 96 هزار بانوی طلبه در سراسر کشور به شبکه کوثرنت متصل هستند که از این تعداد، 36 هزار بانوی طلبه به صورت مستمر فعالیت می کنند.
کد خبر: ۶۴۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 18 August 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌ الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت ‌پور در «چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران» در جامعه ‌الزهرا(س) اظهار داشت: این تعداد بانوی طلبه اقدام به تولید محتواهای دینی و علوم اسلامی در فضای مجازی کرده اند.

وی افزود: همچین 12 هزار بانوی طلبه به شبکه کوثر بلاگ متصل هستند که در تولید محتوای فرهنگی، مذهبی بومی و ارائه الگوی صحیح زن مسلمان در فضای مجازی همت کرده اند.

وی گفت: بانوان طلبه نه تنها در فضای مجازی بلکه با کمترین هزینه ها در فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اقدام به برگزاری آیین های مختلف می کنند.

بهجت پور با بیان این که در حال حاضر بیش از 480 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعال است گفت: از این تعداد 410 مدرسه در سطح دو، 55 مدرسه در سطح سه و 16 مدرسه در سطح چهار به تربیت بانوان طلبه اقدام می کنند.

مدیرحوزه های علمیه خواهران در ادامه، از اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی در سراسر کشور خبر داد و گفت: 172طرح در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم با افزایش تعداد مدارس علمیه خواهران به بومی سازی آن بپردازیم و نیازی به مهاجرت بانوان برای تحصیل و تبلیغ در سایر استان ها نباشد.

وی تاکید کرد: در کنار اجرای طرح های عمرانی از ظرفیت بانوان طلبه تحصیل کرده در تدریس مدارس علمیه بهره مند می شویم به گونه ای که در حال حاضر تمام استادهای مدارس علمیه در سطح 2 را بانوان برعهده دارند.

بهجت پور ادامه داد: در حال حاضر بانوان طلبه در عرصه پژوهشی نیز پیش قدم بوده و تا کنون 28 درصد از آنها کارهای پژوهشی انجام داده اند و توانسته اند در جشنواره های مختلف رده های برتر پژوهشی را کسب کنند.

وی با تاکید بر این که بانوان طلبه در ایفای نقش مادری کوشا هستند گفت: آنها در کنار برنامه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی در جامعه، پایبند به وظیفه مادری هستند، ضمن اینکه زندگی ساده را سرلوحه خویش قرار داده و در جامعه کنونی همسو با سایر قشرهای مردم با اشرافی گری مقابله می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید از تهدیدهای اقتصادی و اجتماعی دشمنان نظام به عنوان فرصت برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی بهره برد و توطئه های دشمنان را پشت سر گذاشت.

چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه، امروز با برگزاری کمیسیون های مختلف در جامعه الزهرا(س) قم آغاز به کار کرد و روز دوشنبه هفته جاری به کار خود پایان می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار