آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه انقلابی اثرگذار، تمدن ساز ،شجاع و مطالبه گر است.
کد خبر: ۶۴۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 18 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد عنوان کرد: حوزه انقلابی در تمام لایه های تمدنی نقش آفرین و اثرگذار است.

وی افزود: در واقع حوزه انقلابی، اثرگذار، تمدن ساز ،شجاع و مطالبه گر است، همچنین مهم ترین رسالت حوزه‌های علمیه دفاع از زیرساخت‌های فکری و عقیدتی اسلام ناب است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حوزه پاسخگوی نیازها بوده و در تدوین تمدن اسلامی نقشی مهم دارد، حوزه به شرط اینکه سبک و سیاق عالمانه، حکیمانه، زاهدانه و شجاعانه داشته باشد، می‌تواند چنین نقشی را ایفا کند.

مدیر حوزه‌های کشور تصریح کرد: حوزه انقلابی دارای معیارها و شاخص هایی است و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی از جمله این شاخص‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه باید بتواند نقش انقلابی خود را به خوبی ایفاء نماید و از بنیان های علمی، معرفتی و گفتمانی انقلاب اسلامی در مقام دفاع برآید.

آیت الله اعرافی گفت: ما به دنبال حرکت به سمت تمدن اسلامی هستیم و در این مسیر دشواری های زیادی وجود دارد؛ در این مسیر اقداماتی صورت گرفته است اما هنوز فاصله زیادی تا قله رفیع تمدن سازی داریم و باید با رویکردی همه جانبه در این مسیر قدم بگذاریم.

مدیر حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه های فکری مورد هجوم تفکرات دیگر است و باید با تفکر انقلابی در مواجهه با این هجمه ها برآئیم.

وی خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی حتی می تواند در سطح بین الملل نیز اثرگذار باشد و دامنه گسترده و فراگیری در سطح جهان داشته باشد، در این ارتباط حضور 50 هزار طلبه از 130 کشور جهان در حوزه علمیه، یک ظرفیت بالنده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های عظیم فکری برای لطمه زدن به گفتمان انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده اند؛ جبهه دشمن با احیای اندیشه های مادی گرایانه قصد دارد گفتمان انقلاب را مورد هدف قرار دهد و حوزه در این میان رسالت مهمی را عهده دار است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: حوزه باید در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در برابر عرفان های کاذب و اندیشه های سکولاریسم قد علم کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار