معاون آموزش و پرورش قم:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در این استان هیچ مدرسه ای وجود ندارد که مربی پرورشی نداشته باشد و برنامه های تربیتی در کنار فعالیت های آموزشی در مدارس بدون توقف انجام می شود.
کد خبر: ۶۴۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم،ناصر حمزه ای بیان کرد: نگرانی هایی در میان خانواده ها و افکار عمومی در خصوص نبود مربی پرورشی و کاهش فعالیت های تربیتی و فرهنگی در مدارس وجود دارد که بنده برای رفع این نگرانی اعلام می کنم بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و ساماندهی نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش قم، هیچ کدام از مدارس استان بدون مربی پرورشی نخواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست آموزش و پرورش قم در ارزیابی شاخص های اختصاصی و عمومی حوزه فرهنگی و تربیتی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: این رتبه معاونت پرورشی و فرهنگی استان قم، با کسب امتیاز کامل 100، در 12 محور فرهنگی تربیتی و با 80 زیرشاخه های پرورشی، ارزیابی و حاصل شده است.

حمزه ای گفت: کسب رتبه اول کشور در رشته نقاشی و سرود همگانی، رتبه برگزیده نمایش صحنه ای و عروسکی، رتبه برتر هنرهای دستی، تجسمی و ادبیات و همچنین کسب رتبه های فراوان اول تا سوم ملی در مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش قم در سال تحصیلی گذشته است.

وی بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی مربی پرورشی در همه مدارس و برگزاری بیش از 500 یادواره شهدا در مدارس استان و همچنین احداث نمازخانه در مدارس و اقامه نماز جماعت، از دیگر فعالیت های این نهاد برای گسترش فعالیت های فرهنگی در سطح مدارس قم است.

وی افزود: همچنین در راستای ترویج عفاف و حجاب در میان دانش آموزان، نمایشگاه ها و همایش های متعددی پیرامون این موضوع در سطح مدارس استان برگزار و از ظرفیت طلبه های خواهر جامعه الزهرا (س) به عنوان مبلغه در این برنامه ها استفاده شد.

در سال تحصیلی آینده حدود 250 هزار دانش آموز قمی در بیش از 635 ساختمان آموزشی استان مشغول به تحصیل می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار