مسئول موسسه تفحص سیره شهدا بر لزوم برگزاری برنامه‌ای هرچه بهتر در زمینه گرامیداشت یادشهدا در شب هشتم ماه محرم تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 16 August 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان امروز در نهمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) در قم گفت: 600 آیه مرتبط به جهاد و شهادت در قرآن کریم وجود دارد و این فرهنگ، تنها فرهنگی است که می تواند در مقابل فرهنگ کفر بایستد.

وی افزود: گفتمان جهاد و شهادت و ولایت، در دهه محرم نیز مظلوم است؛ برخی عنوان می کنند که مجلس امام حسین(ع)جای مطالب سیاسی و اجتماعی نیست، این فضا بهترین فضا برای طرح گفتمان انقلابی است که ریشه آن در انقلاب عاشور است.

مسؤول مؤسسه تفحص سیره شهدا اظهارکرد: متاسفانه هنوز بسیاری از فعالان این عرصه توجه جدی به مطالب به روز رهبری ندارند و به همین خاطر نمی توانند مبانی مطرح شده ایشان را به خوبی تحلیل کنند و بحث هایی مثل بحث اخیر حضرت در خصوص برجام را درک کنند.

وی گفت: امسال در شب هشتم محرم که شب شهدا است می توانیم از علی اکبرهای امام و رهبری سخن بگوییم؛ شهدای انقلابی کمتر از شهدای صدر اسلام نیستند زیرا کراماتی از آنها دیده شده که کم نظیر است.

جوشقانیان تصریح کرد: در شب شهادت حضرت علی اکبر(ع) باید فضای هیات ها، فضای جهاد و شهادت باشد و خاطرات این شهدای گرانقدر بازگو شود، اگر سیره ونحوه شهادت بزرگانی چون شهید علی اکبر دهقان و... برای مردم ذکر شود مردم و به خصوص جوانان و کسانی که با این عرصه آشنا نیستند متوجه می شوند که این ارتباط بین شهدای انقلاب و شهدای کربلا چگونه ایجاد می شود.

وی افزود: الگوهایی که باید از حضرت علی اکبر(ع) به جوانان امروز بدهیم، الگوی سرعت و سبقت است، الگوهایی که شهیدان باکری که از شهردار شدن گذشتند و لباس رزم را برای رضای خدا به تن کردند و یا بسیجی که حاضر بود که تیر به چشمانش برخورد کند ولی به لباس غواصی بیت المال اصابت نکند، تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مسؤول مؤسسه تفحص سیره شهدا اظهارکرد: در شب هشتم باید در خصوص قاتل اصلی حضرت علی اکبر(ع) سخن بگوییم که وی از سربازان سپاه امام علی(ع) در سه جنگ مشهور بود؛ باید علل سقوط این افراد بیان شود تا مسیر سقوط از یار تا دشمن اهل بیت(ع) مشخص شود، پس از آن باید رویش های انقلاب و امام حسین(ع) بیان شود.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه های مناسبی که برای این شب می توان انجام داد، ارایه وصیت نامه های شهدا است؛ کسانی که به رهبری نامه نوشتند که چرا نیروهای انقلاب را از دست دادند اگر در زمان صدر اسلام بودند به ایشان و یا به امام علی(ع) چه می گفتند؛ این بی بصیرتی ها باید با قرائت وصیت نامه شهدا به لرزه بیافتد.

جوشقانیان تصریح کرد: در این شب می توانیم با شهدا عهدنامه‌ای امضا کنیم؛ در این شب باید مناجات نامه و زیارت نامه شهدا را قرائت کنیم تا محافل خود را به رنگ شهدا در بیاوریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار