مدیرکل کمیته امداد استان قم:
مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه پنج میلیارد و 400 میلیون تومان در راستای درمان نیازمندان هزینه کرده‌ایم، گفت: به علت مشکلات اقتصادی کشور مراجعات مردم به کمیته امداد دو برابر شده و آمار مراجعات به دو هزار و 800 مورد در ماه‌های اخیر رسیده است.
کد خبر: ۶۴۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ 15 August 2018

به گزارش تابناک قم، از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح «احسان احسن» در راستای رفع مشکل ازدواج نیازمندان عنوان کرد: مردم در هر صحنه‌ای که نیاز بوده به میدان ورود و در راستای اهداف نظام اسلامی مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته کمک‌های مردم به کمیته امداد 18 درصد رشد داشته است، اضافه کرد: استان قم رتبه نخست صدقات کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال بر اساس دریافتی‌های انجام شده نسبت به سه ماه نخست سال گذشته 136 درصد رشد داشته‌ایم که این یک توفیق الهی است؛ در مورد زکات واجب سال گذشته 36 میلیون و 500 هزار تومان جذب داشته اما امسال این آمار به 172 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه زکات فطریه قمی‌ها با رشد 84 درصدی به 358 میلیون تومان رسیده است، گفت: در چهار ماهه اخیر 14 میلیارد تومان درآمد داشته و بخش زکات یک میلیارد و 100 میلیون تومان از این مبلغ را به خود اختصاص داده است که 37 درصد این مبلغ در بخش عمرانی هزینه شد و 63 درصد نیز به حساب فقرا واریز شده است.

میرشکار با بیان اینکه پنج میلیارد و 400 میلیون تومان در راستای درمان نیازمندان هزینه کرده‌ایم، گفت: این روزها به علت مشکلات اقتصادی مراجعات مردم به کمیته امداد دو برابر شده و آمار مراجعات به دو هزار و 800 مورد در ماه‌های اخیر رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم یادآور شد: در طرح «احسان احسن» علاوه بر استفاده از ظرفیت مردم به دنبال استفاده از مشارکت دستگاه‌ها، نهادها، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف هستیم تا بتوانیم با پرداخت 13 میلیون تومان به هر فرد، برای تامین جهیزیه هزار و 110 دختر نیازمند اقدام کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار