مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولين ايثار قم خبر داد
مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولين ايثار قم از برگزاري تورنمنت چهار جانبه اين رشته با همكاري سپاه در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ 15 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار نخستین باشگاه خصوصی فعال در ورزش جانبازان و معلولین استان قم است که فراتر از قم در سطح کشور و میادین برون‌مرزی سابقه فعالیت دارد و افتخارات زیادی را در سال‌های اخیر برای ورزش قم به ارمغان آورده است.

فعالیت حرفه‌ای باشگاه ایثار قم از اواخر دهه 80

این باشگاه که از اواخر دهه 1380 با اخذ پروانه فعالیت از اداره کل ورزش و جوانان استان قم به شکل حرفه‌ای وارد باشگاه‌داری در ورزش جانبازان و معلولین شده و به صورت ویژه در رشته جذاب و موفق بسکتبال با ویلچر فعالیت می‌کند، در اکثر سطوح لیگ‌های بسکتبال با ویلچر ایران طعم قهرمانی را چشیده است.

موفقیت ملی‌پوش ایثار در کسب نخستین سهمیه پارالمپیک

این باشگاه با همت و تلاش جمعی از یادگاران دوران پرافتخار دفاع مقدس نظیر علی خوشرفتار، یحیی ابطحی، عبدالمحمد جعفری و چند چهره دیگر فعالیت خود را در بسکتبال با ویلچر آغاز کرده و از جمله دستاوردهای مهم آن برای ورزش قم معرفی یک ملی‌پوش موفق به نام محمد محمدنژاد و توفیق ملی‌پوش این باشگاه در کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل برای نخستین‌بار در تاریخ فعالیت بسکتبال با ویلچر قم اشاره کرد.

قهرمانی‌های ایثار در لیگ برتر و مقام سوم مسابقات بین‌المللی

ایثار قم از سال 1389 که نخستین بار حضور در لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور را تجربه کرد، با نایب‌قهرمانی در این لیگ به بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته یعنی لیگ برتر راه یافت و در لیگ برتر دو عنوان قهرمانی سال‌های 1393 و 1394 کسب کرده است.

همچنین مقام نایب‌قهرمانی سال‌های 1391 و 1392 لیگ برتر ایران، قهرمانی لیگ دسته دوم سال‌های 1394 و 1396، مقام سوم مسابقات بین‌المللی 2015 در اصفهان و چندین عنوان دیگر از تورنمنت‌های متنوع داخلی در کارنامه موفق ایثار قم به ثبت رسیده است.

تشریح فعالیت‌ها و افتخارات ایثار در حضور فرمانده سپاه

این تیم که در سال 1396 به دلیل مواجهه با مشکلات عدیده مالی مجبور به کناره‌گیری از لیگ برتر باشگاه‌های کشور شده، بعد از قهرمانی در لیگ دسته دوم سال گذشته، اکنون در تدارک حضور در فصل 1397 لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر کشور است.

در آستانه فصل جدید مسابقات لیگ دسته اول بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور مدیران باشگاه جانبازان و معلولین ایثار قم به دیدار فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم رفته و در گفت‌وگو با سردار احمدی گزارشی از فعالیت‌ها همگانی، قهرمانی و فرهنگی باشگاه ایثار و همچنین افتخارات کسب شده ارائه کردند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

علی خوشرفتار با اشاره به افتخارات ایثار در سال‌های فعالیت این باشگاه در بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین، بیان کرد: خوشبختانه این دستاوردها مورد توجه فرمانده سپاه قم قرار گرفت و ایشان بر تقویت ایثار به منظور خدمت به این قشر و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به منظور توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم در این دیدار بر لزوم جذب جانبازان و معلولین به ورزش تاکید کرد و با مفید دانستن توسعه ورزش برای ایجاد شادابی و نشاط این قشر، ورزش را فرصتی به منظور نشر فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید جامعه توصیف کرد.

برگزاری تورنمنت 4 جانبه ویژه دفاع مقدس

فرمانده سپاه قم همچنین در این جلسه به مسوولان باشگاه ایثار که از یادگاران دفاع مقدس محسوب می‌شوند، قول همکاری و تعامل داد، بر همین اساس یکی از نتایج این جلسه برگزاری یک دوره مسابقات چهار جانبه بسکتبال با ویلچر به مناسبت گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس بود.

قرار شد این تورنمنت با همکاری سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم و باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار اواخر شهریور و اوایل مهر ماه سال جاری به انجام برسد

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار