در کارگروه تنظیم بازار استان قم از اعلام نرخ جدید نان در ۲ روز آینده در استان قم تأکید شد.
کد خبر: ۶۴۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 15 August 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به برخی ابلاغیه‌های غیر کارشناسی شده دولت در زمینه ارزهای دولتی اظهار داشت: حمایت از کالاهای داخلی وظیفه تمامی دستگاه‌های دولتی است اما متأسفانه برخی ابلاغیه‌های دولت در ساماندهی بازار خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بازار تحمیل می‌کند.

غلام‌حسین الهیاری افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان را واحدهای کوچک با اشتغال زیر 150 نفر را شامل می‌شود که اداره کردن آن‌ها مسئله سختی نیست اما در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکلات بسیاری جدی روبه رو هستند.

وی با انتقاد از وضعیت ارز اختصاص‌یافته برای واردات مواد اولیه صنایع صنعتی استان ابراز کرد: مابه‌التفاوت ارز آزاد و دولتی در واردات مواد اولیه مشکلات بسیار جدی در مسیر واحدهای تولیدی و رکود آن‌ها تحمیل کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان قم ادامه داد: حقیقت این بوده که در حال حاضر واحدهای کوچک صنعتی استان توان پرداخت مابه‌التفاوت نرخ آزاد در واردات مواد اولیه را ندارد.

فرماندار قم نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه سال 90 باید 20 درصد واحدهای تولید نان به‌صورت آزاد پز اداره می‌شدند که در دی‌ماه 94 بیش از 1250 تومان قیمت آرد افزایش پیدا کرد.

رضا سیار با اشاره برخی مشکلات تعزیرات استان تصریح کرد: تعزیرات تاکنون بیش از 340 پرونده برای 40 واحد آزاد پز تشکیل داده که کار بررسی آن‌ها بعد از 3 ماه آماده پلمب شدن شده بنابراین باید قانون تعزیرات در این زمینه تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل قانون تعزیرات در تعطیلی واحدهای متخلف با هماهنگی دادستانی با تکرار و اصرار بر گران‌فروشی توسط واحدهای تولید نان برخورد می‌شود.

فرماندار قم با اشاره به اعلام نرخ جدید نان در روزهای آینده تأکید کرد: قیمت جدید نان و آرد آزاد پز به‌زودی اعلام می‌شود.

سیار ابراز کرد: افزایش 10 درصدی قیمت نان در واحدهای یارانه‌ای و دولتی کارشناسی شده نبوده و نمی‌تواند هزینه‌های جانبی واحدهای تولیدی را تأمین کند و آن‌ها را مجبور کم‌فروشی می‌کند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار