نماینده قم در مجلس:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت نان باید افزایش منطقی و متعادلی داشته باشد تا نانوایان نیز بتوانند امورات خود را بگذرانند.
کد خبر: ۶۴۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 15 August 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم، افزود: این که قیمت نان ثابت بماند، امر خوبی است تا اگر مردم در خرید اجناس مشکل دارند، دست کم بتوانند نان تهیه کنند.

وی اضافه کرد: ولی نانوا هم جزو مردم است و باید در تعیین قیمت این کالای اساسی انصاف رعایت شود.

وی با بیان این که اگر قرار است قیمت نان ثابت باشد باید یارانه ای برای نانواها اختصاص یابد، اضافه کرد: ثابت ماندن قیمت نان باعث می شود نانوا نتواند کارگر مناسب برای واحد خود استخدام کند و نان بی کیفیت تحویل مردم می دهد.

ذوالنور با اشاره به تعیین افزایش 10 درصدی قیمت نان، ادامه داد: برخی نانواها با سختی زندگی خود را می گذرانند و باید در تعیین قیمت نان تجدید نظر شود تا کمکی به این قشر زحمت کش باشد.

وی همچنین گفت: برخی قوانین تعزیرات در شرایط فعلی کارآمد نیست و باید برای این مساله لایحه ای در مجلس تصویب شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به این که یکی از دلایل گرانی و احتکار کالا مشکل در نظام توزیع است، گفت: کالایی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شود، معمولا به حلقه های بعدی نمی رسد و اگر برسد نیز توزیع نمی شود.

مهدی ریاضی افزود: در چنین شرایطی توزیع کننده ها از عمده فروشان شکایت می کنند که به آن ها کالا نمی دهند و اگر هم بدهند، معمولا قطره چکانی است.

وی اضافه کرد: در این شرایط عمده فروشان کالاها را احتکار می کنند و منتظر هستند کالاها را با ارز آزاد در بازار عرضه نمایند.

وی بیان کرد: تعامل خوبی بین دستگاه های اجرایی و قضایی ایجاد شده و مکان هایی که احتمال احتکار وجود دارد و نیاز به حضور نماینده دادستانی باشد، به صورت مشترک با بازرسان دستگاه های اجرایی مورد بازرسی قرار می گیرد.

ریاضی افزود: در هفته های گذشته، 30 بازرسی از انبارها و محل نگهداری کالا صورت گرفته که در این بازرسی ها 10 تخلف احتکار و اختفای کالا کشف شده است که مربوط به عمده فروشان و توزیع کنندگان است.

وی افزود: یک هزار تن شمش آلومینیوم، 800 تن کاغذ به ارزش 32 میلیارد ریال، لوازم خانگی به ارزش هفت میلیارد ریال، چایی، برنج، لوازم التحریر داخلی و خارجی و لوازم یدکی موتورسیکلت به ارزش سه میلیارد ریال از جمله کالاهایی است که کشف شده است.

وی اضافه کرد: نخستین مجازات احتکار کنندگان الزام آن ها به عرضه کالا در بازار و در مرحله دوم جریمه نقدی پیش بینی شده است.

در جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، دستگاه های اجرایی گزارشی از روند قیمت کالاهای اساسی ارائه نمودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار