استاندار قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۴ هزار شغل از ۱۴ هزار شغل ابلاغی در قم ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۴۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 15 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به آمار تک‌رقمی اشتغال سیاست مهم استان است.

وی با تأکید بر اشتغال ایجاد شده در استان قم در 5 ماه نخست سال جاری افزود: رسیدن به اهداف سند اشتغال استان رویکرد مهم استان بوده که تاکنون بیش از 4 هزار شغل از 14 هزار شغل ابلاغی در قم در سال جاری ایجاد شده است.

استاندار قم با اشاره به درصد تحقق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: در حال حاضر بالغ‌بر 29 درصد از اهداف تعیین‌شده در سند اشتغال استان محقق شده است.

صادقی با ابراز رضایت از نحوه اجرای سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد رسیدن به اهداف تعیین‌شده در سند اشتغال در ریل منطقی خود قرار گرفته است.

وی با انتقاد از سیاست ارزی دولت در مابه‌التفاوت واردات ماشین‌آلات صنعتی تأکید کرد: برخی سیاست‌های دولت در مابه‌التفاوت ارز برای واردات ماشین‌آلات صنعتی تولیدکنندگان استانی را دچار مشکل کرده است.

استاندار قم با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنعتی استان در سیاست مابه‌التفاوت واردات ماشین‌آلات صنعتی تصریح کرد: به نظر می‌رسد سیاست مابه‌التفاوت ارزی دولت سبب می‌شود تا تولیدکنندگان آمادگی لازم برای مقابله با این سیاست‌ها را نداشته باشند.

سرپرست امور روستایی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به راهکار پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به شهر قنوات تأکید کرد: تسهیلات مربوط به روستاها در دو بخش روستاها و مناطق زیر ده هزار نفر شامل می‌شود بنابراین شهر قنوات برای دریافت تسهیلات نیازمند برخی تغییرات است.

سجاد چهرگانی با تأکید بر اهمیت حمایت از مشاغل خانگی عنوان کرد: مشاغل خانگی از ظرفیت‌های بزرگ استان بوده که باید یا بر مبنای صادرات محور انجام شود یا بر محور واردات محور که در این زمینه تولیداتی مانند گلیم، تسبیح و تولیدات دیگر مدنظر قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار