معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان استان قم در کانون‌های هنری مشغول تولید صنایع دستی و صنایع تبدیلی هستند.
کد خبر: ۶۴۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 15 August 2018

 

به گزارش تابناک قم،ناصر حمزه‌ای با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان سال جاری، اظهار کرد: فعالیت‌های اوقات فراغت امسال علاوه بر کلاس‌های فرهنگی و ورزشی مختلفی که در گذشته نیز برنامه‌ریزی می‌شد شامل فعالیت‌های اقتصادی اشتغال زایی نیز بوده است.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان استان قم در کانون‌های هنری مشغول تولید صنایع دستی و صنایع تبدیلی هستند.

آن طور که وی گفته است فرآورده‌های دستی و صنایع تبدیلی تولیدی دانش‌آموزان استان در نمایشگاه مهارت‌های دانش‌آموزان که در آینده برگزار می‌شود به نمایش گذاشته خواهد شد.

حمزه‌ای با تأکید بر فعالیت‌های هنری صورت گرفته در قالب انجمن‌های مختلف هنری تصریح کرد: با دعوت مربی‌های هنری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی هنری شهرداری در کانون‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت این مربیان برای افزایش سطح هنری دانش‌آموزان استفاده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: ۷۰۰ دانش‌آموز در قالب گروه‌های مختلف نمایشی، فرهنگی و هنری به مسابقات هنری در استان‌های مختلف اعزام شدند.

به گفته وی در بخش مهارت‌های حرفه‌ای نیز ۶۰ پایگاه با حضور دانش‌آموزان دوره‌های کارورزی خود را برگزار می‌کنند، در رابطه با آموزش فضای مجازی هم اقداماتی انجام شده است.

آموزش کتاب کتاب سواد رسانه‌ای

وی افزود: کتاب سواد رسانه‌ای در هنرستان‌های کار و دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و در ۴۰ مدرسه نیز کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است.

حمزه‌ای به فعالیت‌های صورت گرفته در راستای مهارت‌های ورزشی و سلامت هم اشاره کرد و گفت: ۶۵ سالن ورزشی را در قم در اختیار داریم که ۳ هزار نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف آن ثبت نام کرده‌اند، به صورت میانگین هفتگی ۴ ساعت برای هر دانش‌آموز و ۱۲ هزار نفر ساعت امکان استفاده از فضای آموزشی برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد: ۴ زمین چمن و ۲ استخر نیز از سوی آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان تهیه شده است و برنامه آموزش شنا هم در ساعت‌های متوالی ترتیب داده شده است.

به گفته وی ۸۰ نفر از دانش‌آموزان به عنوان زائر اولی به مشهد اعزام شدند، سفر راهیان نور غرب هم همانند سال‌های گذشته در برنامه قرار گرفته و ۱۲۰ دانش‌آموز از سایر استان‌ها به استان قم دعوت شدند که تا پایان شهریورماه میزبان آن‌ها خواهیم بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار