معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم تصریح کرد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بهترین راه مبارزه با مشکلات، افزایش رضایتمندی مردم است.
کد خبر: ۶۴۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 14 August 2018

به گزارش تابناک قم،سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه بحث نظارت بر عملکرد و حقوق شهروندی، ریشه در مفاهیم قرآنی، احادیث و روایات دارد، عنوان کرد: بزرگان دین همواره بر حقوق شهروندی تاکید کرده‌اند، اگر امروزه بسیاری از کشورهای غربی از دموکراسی و حقوق شهروندی سخن می گویند، اسلام از 1400 سال قبل به این مسئله توجه داشته است، در نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر به تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، شهروندی و اقتصادی اشاره شده است.

وی افزود: کار بسیار خوبی که طی 3 سال اخیر توسط دولت انجام شده، بحث سند حقوق شهروندی است، از ابتدای انقلاب این مسئله وجود داشته و درحال حاضر به روزرسانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در این سند، چند بند در خصوص حوزه زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی وجود دارد، وزارت کشور در کنار این سند، منشور گفت و گوی سیاسی با موضوع اهمیت دادن به جریانات، احزاب و گروه های سیاسی، منتشر کرده است.

وی تصریح کرد: این مسئله به این جهت است که دستگاه ها و ادارات بدانند که یک ناظر وجود دارد که به کار آن ها نظارت می‌کند و باید از این نظارت در جهت رضایت مردم است.

هاشمی با بیان اینکه بالاترین سرمایه اجتماعی کشور، اعتماد مردم است، ادامه داد: بهترین راه مبارزه با مشکلات، افزایش رضایتمندی مردم است، همه این کارها برای ایجاد رضایت بین مردم است.

وی در آخر بیان کرد: در کنار اینکه خداوند ناظر بر اعمال ما است، مردم هم باید بر عملکرد مسئولین نظارت داشته باشند، به همین جهت سعی شده که بازرسین را از بین اعضای سمن ها و تشکل ها انتخاب کنیم، تشکل ها نهادهای مردمی غیر دولتی هستند و قسمتی از بدنه مردمی محسوب می شوند و اگر به عنوان ناظر در جلسات حضور داشته باشند، خروجی این جلسات بهتر خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار