معاون سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: جهادکشاورزی قم وظیفه دارد از دام استان حمایت کرده و مشکلاتی که دامداران در زمینه اقتصادی دارند برطرف شود، یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت عدم حمایت از دامداران است.
کد خبر: ۶۴۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 13 August 2018

به گزارش تابناک قم، حسین علی بیگی ظهر امروز در همایش آموزشی و ترویجی ضرورت استفاده از آمیخته گری در گوسفندان بومی که درسالن همایش‌های ساختمان اصناف برگزار شد، اظهار داشت: استان قم به واسطه حضور دو رودخانه قره چای و قم رود در اصل خواستگاه دام پروی مرکز کشور بوده است و ایل‌های مختلف به دلیل دام پروری در قم مستقر و ماندگاه شدند.

وی با اشاره به کاهش دامپروری در استان قم افزود: در سال 79 که طرح انتقال دام‌ها از مرکز شهر مطرح شد دام‌ها از داخل شهر به بیرون رفتند، با توجه به خشکسالی هایی که در سراسر کشور روی داد و همچنین مشکلات اقتصادی، دام‌های استان قم کاهش پیدا کرد و به یک بیستم 20 سال گذشته رسیده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: وضعیت دام پرور به صورت سنتی نیست و به نحوی شده است که با توجه به پیشرفت علم باید حداکثر بهره برداری را از دام کرد.

علی بیگی بیان کرد: عمده دامداری‌های ما در محیط بسته است و باید از دام حداکثر استفاده را ببریم، افزایش دو قلوزایی و استفاده از نژادهایی که در کشور و دنیا در زمینه تولید گوشت مطرح است باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به مشکلات دامداران و لزوم توجه دولت به آن عنوان کرد: جهادکشاورزی قم وظیفه دارد از دام استان حمایت کرده و مشکلاتی که دامداران در زمینه اقتصادی دارند برطرف شود، یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت عدم حمایت از دامداران است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه اگر در زمینه دام به صورت تخصصی فعالیت کنیم آینده روشنی داریم، گفت: در گذشته صادرکننده گوشت بودیم ولی متاسفانه امروز برای تهیه گوشت مورد نیاز کشور باید از کشورهای همسایه گوشت وارد کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار