مدیرکل امور مالیاتی قم:
مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: از سال های گذشته تاکنون، 12 هزار میلیارد ریال اصل و جریمه مالیاتی در این استان وجود دارد که واحدهای تولیدی و شرکت ها هر کدام بنا به دلایل ورشکستگی، تعطیلی و یا فرار مالیاتی پرداخت نکرده اند.
کد خبر: ۶۴۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 10 August 2018

به گزارش تابناک قم،سهراب امدادی فرد افزود: عمده افرادی که اقدام به فرار مالیاتی کرده اند از کارت های بازرگانی و یا پرونده دیگران سوءاستفاده نموده اند و کسانی که پایبند به قانون بوده اند سهم کمی در معوقات دارند.

وی با اشاره به این که کارگروهی برای بررسی معوقات مالیاتی تشکیل شده و روزانه پیگیر مساله هستیم، ابراز امیدواری کرد: امسال این معوقات به حداقل برسد و اگر اصل مالیات پرداخت شود، حدود 6 تا هفت هزار میلیارد ریال که جریمه است، قابل بخشش می باشد.

وی اضافه کرد: در یک پرونده فرار مالیاتی 100 میلیارد ریال اصل مالیات و بین 200 تا 300 میلیارد ریال نیز جریمه وی می باشد که قسمتی وصول شده و بقیه در حال پیگیری است.

امدادی فرد ادامه داد: اگر این پرونده به طور کامل به نتیجه برسد، حدود پنج درصد کل مالیات پیش بینی شده امسال استان قم از این طریق محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فرد دیگری شناسایی شده است که اصل و جریمه مالیاتی وی حدود 2 هزار میلیارد ریال است که در صورت وصول، 40 درصد پیش بینی مالیاتی سال جاری قم محقق می شود.

وی افزود: فردی که در این پرونده نقش دارد مودی مالیاتی نیست، بلکه وی به نام فرد دیگری فعالیت اقتصادی می نموده است و مراجع نظارتی در حال پیگیری و رسیدگی به این پرونده می باشند.

مدیرکل امور مالیاتی قم با بیان این که فقط در یک ماه گذشته بیش از 200 پرونده فرار مالیاتی در استان تشکیل شده، بیان کرد: به زودی مبلغ مالیات ها و جرایم این افراد به مرحله وصول می رسد و وصول مالیات از محل فرارهای مالیاتی کمک به اشتغال، تولید و افرادی است که همیشه در چرخه مالیاتی بوده اند و به قانون احترام گذاشته اند.

وی افزود: همچنین در خردادماه امسال بیش از 100 پرونده فرار مالیاتی کشف شد که بدون مجوز از هیچ سازمانی در حال فعالیت اقتصادی بودند.

وی با اشاره به این که مبارزه با فرار مالیاتی در راستای تحقق عدالت است، گفت: با توجه به اقدام هایی که برای بسته شدن راه های فرار مالیاتی انجام شده است، پیش بینی می شود امسال 10 درصد درآمد مالیات استان از محل فرارهای مالیاتی وصول شود.

امدادی فرد با تاکید بر این که در زمان حاضر باید بر منابع داخلی تکیه کرد، افزود: رهایی از وابستگی به نفت و تکیه بر درآمدهای پایدار داخلی می تواند زمینه های توسعه و پیشرفت کشور را فراهم نماید و در همین راستا فرهنگ مالیاتی باید بیش از گذشته میان مردم نهادینه شود.

وی با تاکید بر برخورد جدی با افرادی که اقدام به فرار مالیاتی می نمایند، ادامه داد: هماهنگی بسیار خوبی در استان قم بین مراجع نظارتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی وجود دارد و تمام تلاش ما این است تا حقوق فعالان اقتصادی که داوطلبانه اظهارنامه های مالیاتی را تقدیم سازمان امور مالیاتی می نمایند، حفظ شود.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی تا ریال آخر اصل و جرایم مالیاتی را از افرادی که بخواهند از زیر بار قانون شانه خالی کنند، دریافت خواهد نمود.

امدادی فرد تاکید کرد: در سال های اخیر سازمان مالیاتی برای وصول حقوق دولت و ملت هیچ چشم پوشی در مقابل افرادی که به قانون تمکین نمی کنند، نداشته است.

وی تاکید کرد: اگر مردم، دستگاه های نظارتی و دولتی کمک کنند می توانیم فرارهای مالیاتی با این مبالغ درشت را در استان شناسایی و وصول نماییم که این امر کمک به فعالان اقتصادی و باعث اشتغالزایی است.

وی گفت: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از فرارهای مالیاتی، مراتب را با شماره 136 اعلام نمایند تا به پرونده ها رسیدگی شود.

مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: مردم باید از مسئولان در زمینه هزینه کرد منابع مالیاتی در استان مطالبه گر باشند و مسئولان نیز فعالیت های انجام شده را اطلاع رسانی نمایند تا ضمن نهادینه شدن فرهنگ مالیاتی، مالیات ها به موقع وصول شود.

در استان قم بیش از 50 هزار مودی مالیات شامل 42 هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل و کسبه، پنج هزار و 92 مودی مالیاتی در بخش املاک و سه هزار و 700 مودی نیز در بخش شرکت ها پرونده مالیاتی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار