سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ایران قدرت اصلی منطقه و خلیج فارس است اما همواره از تسلط خود برای امنیت کشورهای حاضر در این نقطه حساس جهان استفاده کرده است.
کد خبر: ۶۴۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 09 August 2018

به گزارش تابناک قم، سردار ابوالفضل شکارچی افزود: ایران نه تنها برای کشورهای منطقه تهدید به حساب نمی آید، بلکه ضامن امنیت آنهاست و همواره از مستضعفان جهان در برابر مستکبران حفاظت کرده است.

وی با بیان این که اقتدار ایران برای سلطه و تجاوز نیست، گفت: دشمنان با استفاده از ابزار رسانه ای خود، حقیقت را وارونه جلوه می دهند و ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر می کنند در حالی که همه آزادگان جهان از دست دخالت های آنان در فشار هستند.

وی ادامه داد: در شرایط حساس خبرنگاران ما وظیفه دارند تحلیلی صحیح از رویدادهای منطقه و جهان را منتشر و جهان اسلام را از سلطه دشمنان نجات دهند.

شکارچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع گیری ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران گفت: هدف از این کار ایجاد تفرقه میان مردم و حاکمیت نظام است اما اصحاب رسانه می توانند با نشان دادن گذشته سیاه و اعتماد ناپدیر آمریکا در مذاکرات بین المللی، این توطئه دشمن را خنثی کنند.

وی افزود: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب، شکل گیری نظام اسلامی در ایران را به عنوان نقطه آغاز جنگ تمدن غرب با تمدن اسلامی قلمداد کردند و تمام تلاش خود را برای نابودی آن به کار گرفتند.

وی ادامه داد: با این دیدگاه آیا می توان مذاکره کرد؛ مذاکره با آمریکا در این شرایط به معنای گذشتن از قید اسلام و مبانی انقلاب است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: برخی سیاست مداران آگاهانه و یا ناآگاهانه حرف هایی در خصوص مساله مذاکره ایران با آمریکا بر زبان می آورند، اما احساس می شود آنان توجهی به علت دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ندارند.

وی بیان کرد: دشمن از همه ظرفیت خود برای نمایش راهبردهایش استفاده کرد اما مردم ما هوشمندانه در صحنه حاضر هستند و اجازه نمی دهند خواست مستکبران علیه ملت ایران، محقق شود.

وی ادامه داد: موضع مستحکم نظام اسلامی در برابر آمریکا، موجب عقب نشینی ترامپ شد و اگر این اقتدار نبود دشمن برای اجرای نقشه های شوم خود جسارت پیدا می کرد.

شکارچی گفت: امروز نظام اسلامی با قله های پیروزی تنها به اندازه یک گام فاصله دارد و در مقابل دشمنان در گام های پایانی نابودی خود به سر می برند، بنابراین نباید اجازه داد اقتدار نظام اسلامی با فلاکت دوران پهلوی مقایسه شود.
وی افزود: در جنگ روانی و رسانه ای، این خبرنگاران هستند که می توانند با هوشمندی، نقشه دشمن را خنثی و اقتدار نظام اسلامی را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی ادامه داد: جنگ رسانه ای به مراتب پیچیده تر از جنگ سخت است و در این عرصه دشمن تلاش می کند سخن ناحق خود را در میان مردم ترویج کند اما خبرنگاران با هوشمندی، فهم سیاسی، درک انقلابی و مسئولیت پذیری، قدرتمندانه در این جبهه حضور دارند و تحلیل های صحیح را به جامعه ارائه می دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: خبرنگاران همچون دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در میدان های سخت ایثار و شهادت نیز حضور دارند و با نمایش اقتدار نظام اسلامی، دفاع مردم ایران از ارزش های الهی را به عنوان الگوهای مقاومت به جهان اسلام و کشورهای منطقه معرفی می کنند.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار