مدیرکل تعزیرات حکومتی قم مطرح کرد؛
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم از مشاهده کلکسیونی از تخلفات اقتصادی از جمله گران فروشی و احتکار در بازار قم خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 09 August 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به کشف ۲۰ تن برنج در یک خانه، دو انبار احتکار لواز خانگی و ۸۰۰ تن کاغذ احتکار شده اظهار کرد: یکی از تخلفاتی که ۱۰ پرونده راجع به آن تشکیل شده عدم اعلام موجودی انبارها است که این نشان می‌دهد افراد دنبال احتکار هستند.

وی افزود: مجموعی از گران فروشی، کم فروشی، عدم اعلام موجودی، اختفا و... در سطح استان قم در جریان است که باید با آن مقابله کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به تشکیل کارگروه مبارزه با احتکار اضافه کرد: در این کارگروه قرار شد ۱۱ گروه کالایی به عنوان کالای اساسی اعلام شدند که مورد کنترل و نظارت قرار بگیرند.

رسیدگی به تخلف دانه‌درشت‌ها

وی افزود: در قم مقداری پرونده درشت پیدا شده که برخورد با آنها موضوعی بسیار مهم و عاملی اثرگذار در ایجاد آرامش در بازار است.

ریاضی با اشاره به اینکه نیرو و امکانات تعزیرات برای مقابله با مشکلات کنونی بازار کافی نیست، گفت: در شرایط کنونی باید آرایش جنگی به خود بگیریم ولی عده و امکانات در حد محدود است.

وی با بیان اینکه بازرسی استان خودرو ندارد و بازرسان با موتور می‌روند، خاطرنشان کرد: دشمن کار خودش را انجام می‌دهد و تعدادی دنبال سوء استفاده هستند این برخوردها هزینه تخلف را افزایش خواهد داد و به مصرف کنندگان آرامشی می‌دهد.

کشف فولاد احتکار شده

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به کشف یک انبار فولاد احتکار شده در یکی از سنگ‌بری‌های استان قم، گفت: شمش‌ها خارجی است و با ارز ۴۲۰۰ وارد شده است.

وی با تأکید بر اهمیت تکمیل حلقه‌های نظارت افزود: گاهی دیده می‌شود وقتی کالا به برخی مصرف کننده‌ها و کارخانه‌ها فروخته می‌شود آنجا احتکار می‌شود تا قیمت بالا رود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار