استاندار:
استاندار قم خطاب به افرادی که به افزایش قیمت کالاها دامن زدند، گفت: اگر این افراد در برابر قانون مقاومت و اقدامی کنند تا نگذارند قیمت ها واقعی شود، بدون هیچ ملاحظه ای، آن ها به عنوان مخل نظم اقتصادی بازار تحویل دستگاه قضا می شوند.
کد خبر: ۶۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 09 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی با بیان این که جریان خاصی به دنبال خارج کردن بازار از شرایط عادی و تحریک مردم برای تجمع بوده و هست، اضافه کرد: این جریان هدف خاصی برای کل نظام دارند که باید دقت شود تا در جریان این موج قرار نگیریم و با آنها مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان به عنوان دست اندرکاران اجرا، نظارت، کنترل و رسیدگی به تخلفات در عرصه تنظیم بازار، با شفافیت، صداقت و انصاف عمل کنند و حق مصرف کننده و تولیدکننده را پیگیری نمایند.

وی ادامه داد: مسئولان از حقوق تولیدکننده ای که در عرصه اقتصاد و تامین نیازمندی های مردم زحمت می کشد، حمایت می کنند؛ ضمن این که در مقاطع زمانی لازم است تولیدکنندگان برای آسایش و آرامش مردم از سود خود چشم پوشی نمایند.

صادقی با تاکید بر برخورد مناسب و توام با احترام دستگاه های نظارتی با صنف های مختلف، گفت: همواره باید حرمت طرف های مقابل رعایت شود و اگر صنفی رفتار منطقی و قانونی ندارد و به دستورالعمل ها تمکین نمی کند، قانون دست شما را باز گذاشته تا اقدام لازم را انجام دهید.

وی با بیان این که رفتار حاکمانه و نگاه از موضع بالا به پایین ممنوع است، تاکید کرد: هیچ کس به خودش حق ندهد با مسئولان صنف و اتحادیه هر نوع برخوردی داشته باشد؛ بلکه رفتارها باید منطقی باشد.

وی بیان کرد: فلسفه وجودی اتحادیه ها و اتاق اصناف هدایت و حمایت از نظارت و کنترل بر قیمت در بازار است و با توجه به شرایط خاص امروز، این وظیفه سنگین تر و حساس تر است.

صادقی افزود: تاکنون این نهادها نمره قابل قبولی گرفته اند، از این به بعد هم باید با تلاش بیشتر، نقش خودشان را در مرحله اجرا اثبات نمایند.

وی با اشاره به لزوم تقویت حوزه بازرسی، گفت: برای این که بازرسان با قوت بیشتری بر تخلفات نظارت و رسیدگی کنند، نیرو و امکانات لازم در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: کالاهای ضبط شده توسط تیم های بازرسی با مدیریت صحیح، نظارت و دقت کامل در بازار توزیع تا لطمه ای به قیمت های بازار وارد نشود.

صادقی با تاکید بر این که قیمت نان باید به نرخ گذشته برگردد، گفت: افزایش قیمت نان کاملا حبابی و در جوی کاذب انجام شد که قیمت این فرآورده باید در کمیته ای ویژه تعیین شود.

استاندار قم همچنین گفت: برای تنظیم بازار گوشت مرغ و تخم مرغ، روزانه به میزان کافی از این محصول به بازار تزریق شود و رسانه ها نیز برای فرهنگ سازی در استفاده از مرغ منجمد همکاری نمایند.

وی با بیان این که همچنان فضای روانی خاصی بر بازار حاکم است، گفت: باید نقش خودمان را در مسیرهایی که تعیین شده به خوبی ایفا کنیم تا بتوانیم وضعیت را به شرایط عادی برگردانیم.

وی تاکید کرد: با هماهنگی، انسجام، هم افزایی و داشتن نسخه واحد و روشن در برخورد با معضلات و مسائلی که می تواند در تنظیم بازار خللی وارد کند، شرایط را برای مردم بهتر نماییم.

جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور اعضا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار و نسبت به متعادل سازی قیمت انواع کالاها و برخورد قانونی با متخلفان در عرصه های مختلف تاکید و تصمیم گیری شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار