مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: با توجه به بالاتر بودن دانش آموزان اتباع استان از میانگین کشوری باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار جایگزینی که به استان تعلق می‌گیرد را پرداخت کند.
کد خبر: ۶۴۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 08 August 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که با ریاست استاندار قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اشتغال نسل آینده اظهار داشت: مسئله اشتغال‌زایی و تمرین برای ورود به بازار کار مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش بوده و این مسئله در برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان نیز دیده‌شده است.

وی بیشترین برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان را در سال‌های گذشته معرفی و بصیرتی اعلام کرد و افزود: امسال کسب مهارت‌های اقتصادی و حرفه‌آموزی نیز در برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان لحاظ شده و خوشبختانه مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها قرارگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به لزوم توجه به تجهیز هنرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 75 هنرستان در استان قم وجود دارد که باوجود اهمیت این مدارس در آینده شغلی دانش آموزان از کمبودهای جدی برخوردار بوده و نیازمند اعتبارات ملی برای تجهیز این مدارس هستیم.

وی حذف شهریه اتباع خارجی را موردنقد قرارداد و تصریح کرد: ارائه خدمات به اتباع یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان قم بوده اما با توجه به بالاتر بودن دانش آموزان اتباع استان از میانگین کشوری باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار جایگزینی که به استان تعلق می‌گیرد را پرداخت کند.

شیخ‌الاسلام تعداد دانش آموزان استان را بیش از 250 هزار دانش‌آموز اعلام و خاطرنشان کرد: استان قم با توجه به افزایش جمعیت چشم‌گیر و مهاجرت‌پذیری نیازمند نگاه ویژه‌ای از طرف دولت بوده و باوجود ورد خیرین مدرسه‌ساز از همه کشور هنوز کمبودهای چشم‌گیری در حوزه امکانات و فضای آموزشی در استان وجود دارد.

وی با قدردانی از حضور خیرین در رفع کمبود فضای آموزشی در استان به‌ویژه منطقه پردیسان بیان کرد: با تمام تلاش‌های انجام‌شده در چهار سال گذشته توانسته‌ایم 100 مدرسه در استان بسازیم اما هنوز تعداد زیادی از مدارس دو شیفته بوده و با کمبود 30 مدرسه در استان مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از کسب 11 رتبه زیر صد در کنکور سال 97 خبر داد و افزود: استان قم جزء استان‌های برتر کشور در کسب رتبه در کنکور سراسری بوده و امسال با کسب 11 رتبه زیر 100 و کسب رتبه سوم رشته ریاضی فیزیک و همچنین کسب رتبه نخست زبان‌های خارجی در دو سال متوالی شاهد انقلاب علمی در استان هستیم.

ناصر حمزه‌ای نیز به ارائه گزارش از برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های اوقات فراغت امسال دانش آموزان در 5 محور اصلی با شعار " مهارت‌آموزی" برنامه‌ریزی‌شده است.

وی تعداد دانش‌آموزانی که سال گذشته در برنامه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش شرکت کرده را 35 هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به برنامه‌های که امسال برای دانش آموزان تدارک دیده‌شده پیش‌بینی می‌شود بیش از 45 هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم از نهایی شدن ثبت‌نام 26 هزار نفر در سایت همگام خبر داد و گفت: تا امروز ثبت‌نام 26 هزار نفر نهایی شده و آمار ثبت‌نام قطعی دانش آموزان تا نیمه شهریور تکمیل می‌شود و همچنین در سال گذشته 65 درصد شرکت‌کنندگان پسر و 35 درصد دختران بوده که پسران بیشتر در رشته‌های ورزشی و دختران در کانون‌های فرهنگی و هنری شرکت داشته‌اند.

وی از عدم افزایش هزینه‌های جذب در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 80 دانش‌آموز به‌عنوان زائر اولی به مشهد مقدس اعزام‌شده و 120 دانش‌آموز از سایر استان‌ها به استان قم دعوت‌شده و تا پایان شهریور میزبان این عزیزان در استان قم خواهیم بود.

حمزه‌ای توجه به افزایش مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی دانش آموزان را یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌ها دانست و بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته به مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی توجه کمتری می‌شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 15 هزار دانش‌آموز در کانون‌های هنری مشغول تولید صنایع تبدیلی و دستی هستند که در نمایشگاه مهارت‌های دانش‌آموزی در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم تعداد پایگاه‌های فعال در حوزه‌های مختلف را نام برد و ادامه داد: 28 پایگاه قرآنی، 60 پایگاه مهارت‌آموزی، 40 پایگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی، 65 سالن ورزشی، 4 زمین چمن دو استخر بخشی از 400 پایگاهی است که در استان قم در حال برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار