رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم از فعالیت 7 گروه آموزشی در بالاترین سطح علمی و فنی این واحد در استان قم خبرداد.
کد خبر: ۶۴۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 07 August 2018

به گزارش تابناک قم،محمد حیدری گفت: در حال حاضر جهاددانشگاهي در سطح كشور در 7 كارگروه آموزشي كامپيوتر، فني و مهندسي، زبان هاي خارجي، كشاورزي و منابع طبيعي،‌ هنر، علوم پزشكي و علوم انساني دوره برگزار مي كند كه در حال حاضر در استان قم 6 كارگروه(به غير از كشاورزي و منابع طبيعي) به صورت تخصصي و عمومي دوره‌هاي آموزشي را برگزار مي كنند.

وی افزود: به غير از دانشجويان که اكثريت فراگيران ما را در دوره هاي آموزشي تشكيل مي دهند، براي ساير اقشار ديگر جامعه نيز برنامه ريزي هايي متناسب با نيازهاي آنان انجام شده است.

وی اظهارکرد:‌ مثلا در گروه زبان هاي خارجي، ويژه كودكان تا بزرگسالان دوره هایی برگزار می شود، يا در گروه علوم انساني براي خانم هاي خانه دار و زوجين دوره هاي آموزشي را پيش بيني كرده ايم؛ لازم به ذكر است كه كارمندان ادارات، نهادها و دستگاه هاي دولتي و غيردولتي هم مي توانند در اين دوره هاي آموزشي متناسب با شغل خودشان شركت کنند.

حیدری گفت: باتوجه به حضور جهاددانشگاهي در دانشگاه‌ها و همچنين صنعت و نقش اين نهاد انقلابي در ارتباط بين صنعت و دانشگاه، سعي شده است در دوره‌هاي آموزشي به مباحث مهارت محوري و همچنين نيازمحوري توجه بيشتري شود، در اصل آموزش‌هاي جهاددانشگاهي تركيبي از آموزش‌هاي علمي، دانشگاهي(به علت استفاده از اساتيد دانشگاه) و همچنين كاربردي و مهارتي است كه اين موضوع مي تواند در كنار اعتبار گواهينامه‌هاي اين نهاد به عنوان وجه تمايز مراکز آموزشي جهاددانشگاهي با ساير مراكز آموزشي باشد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در حال حاضر ما در 4 مركز آموزشي در سطح شهر مقدس قم به ارائه خدمات آموزشي كوتاه مدت مي پردازيم كه در سال گذشته حدود 12000 فراگير در دوره هاي آموزشي جهاد دانشگاهي شركت كردند كه پيش بيني مي شود اين عدد در سال جاري افزايش يابد.

وی با اشاره به فعالیت آموزشی جهاددانشگاهی قم در عرصه بین نهادی و بین بخشی نیز گفت: اكنون با حدود 30 سازمان، نهاد و دستگاه دولتي و غيردولتي تفاهم نامه‌هاي همكاري مشترك منعقد كرده‌ايم كه كاركنان و خانواده‌هاي ايشان مي توانند از خدمات ما در مراكز آموزشي با تخفيفات مناسبي استفاده نمايند، همچنین كليه دانشجويان دانشگاه هاي دولتي استان نيز از خدمات تخفيفي اين نهاد انقلابي بهره مند مي شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار