در ششمین دوره فستیوال رده‌های پایه فوتبال استان قم 14 تیم در زمین چمن مجموعه ورزشی شهید سردار جعفر حیدریان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۶۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 07 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، در ششمین دوره فستیوال (جشنواره) رده‌های پایه فوتبال استان قم 14 تیم از مدرسه‌های فوتبال این استان که دارای مجوز رسمی از هیات فوتبال هستند، شرکت داشتند که این فستیوال در 3 رده سنی 10، 11 و 12 سال به مدت 3 روز برگزار شد.

این فستیوال به منظور انتخاب تیم استان قم برای شرکت در فستیوال کشوری که در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود، انجام شد.

در این مراسم از داوران، استعدادیاب‌ها (مربیان) و مدرسه‌های فوتبال شرکت کننده در این فستیوال با حضور جمعی از مسؤولان ورزشی استان و خانواده‌های بازیکنان تجلیل به عمل آمد.

در این فستیوال هر تیم با 6 بازیکن در زمین مسابقه حضور می‌یابد و ابعاد زمین 45 در 30 متر (حدود یک چهارم زمین فوتبال) است و اندازه دروازه‌ها به اندازه دروازه هندبال است.

رده‌های پایه آینده فوتبال هستند

دبیر هیات فوتبال استان قم در حاشیه این مراسم گفت: رده‌های پایه، آینده فوتبال هستند که از همین مدرسه‌های فوتبال و فستیوال‌ها بازیکنان آن شناخته می‌شوند.

علی احمدی افزود: این فستیوال یک گردهمایی بوده و مسابقه نیست، بلکه هدف این است که استعدادها در رشته فوتبال شناسایی شوند و در پایگاه استعدادیابی هیات فوتبال و آکادمی فوتبال پرورش پیدا می‌کنند و سپس به باشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای حضور فعال بخش‌ها در رده‌های سنی گوناگون در رشته فوتبال برنامه داریم که ابتدا مسابقه‌ها در بخش‌ها، سپس بین پنج بخش برگزار می‌شود و قهرمان آن در مسابقات باشگاه‌های استان شرکت می‌کنند.

استان قم دارای 5 بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات، کهک، دستجرد و جعفریه، 10 دهستان و 363 آبادی است.

مسؤول کمیته جوانان هیات فوتبال استان قم به خبرنگار فارس گفت: برگزاری این فستیوال نخستین گام برای انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتبال زیر 13 سال کشور است که این مسابقه‌ها ابتدا در سطح استان‌ها و سپس در سطح کشور برگزار می‌شود.

سیدعلی میرمهدی خاطرنشان کرد: در مرحله کشوری این فستیوال بازیکنان و استعدادهای برتر کشور برای تیم ملی فوتبال زیر 13 سال کشور برای سال آینده انتخاب می‌شوند.

وی از تماشاگران به عنوان مشوق‌های اصلی ورزش نام برد و اظهار کرد: در برگزاری این فستیوال شاهد حضور خوب خانواده‌های بازیکنان بودیم که این مساله در تشویق و ایجاد انگیزه برای بازیکنان موثر است.

مسؤول کمیته جوانان هیات فوتبال استان قم با بیان اینکه فستیوال مذکور هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود، تصریح کرد: در تلاش هستیم که این فستیوال گسترش یابد و کل شهرهای تابعه استان قم را زیر پوشش داشته باشد و همه بخش‌های استان بتوانند در آن شرکت کنند و بازیکنان مستعد در هر جای استان دیده شوند.

میرمهدی از خانواده‌هایی که علاقه مند هستند تا فرزندان آنها در رشته‌های فوتبال یا فوتسال فعالیت داشته باشند، درخواست کرد که فرزندان خود را در مدرسه‌های فوتبال دارای مجوز ثبت نام کنند تا راه اصولی پیشرفت در این رشته‌های ورزشی را طی کنند و آن را فرا بگیرند.

سراستعدادیاب فدراسیون فوتبال در استان قم خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای دریافت اسامی مدرسه‌های مجوزدار در رشته‌های فوتبال و فوتسال می‌توانند به هیات فوتبال استان قم مراجعه کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: برای ارتقاء سطح فنی بازیکنان از سنین پایه، نیاز داریم دانش مربیان ما روز به روز افزایش یابد، از این رو مربیان باید برای ارتقای سطح فنی خودشان مطالعه و تلاش کنند و اطلاعات فنی و عمومی خود را ارتقا دهند.

وی افزود: در استان قم استعدادهای خوبی در رشته فوتبال داریم که با شناسایی آنها و به همت مربیان می‌توانیم آنها را آموزش دهیم و در آینده به تیم‌های ملی کشور معرفی کنیم.

همچنین رئیس دپارتمان جوانان هیات فوتبال استان قم با بیان اینکه برگزاری فستیوال رقابتی نیست و هدف شناسایی استعدادهای فوتبالی است، گفت: در این فستیوال حدود 40 بازیکن انتخاب شده اند که در نهایت از بین آنها 12 نفر برای شرکت در فستیوال ملی انتخاب می‌شوند.

علی شریفی با اشاره به برگزاری 6 دوره این فستیوال گفت: برگزاری این فستیوال ثمره تلاش زحمت‌های مسؤولان پیشین در سال‌های گذشته بوده است که کوشش می‌کنیم این زحمات به ثمره برسد.

وی بر گسترش این فستیوال در بخش‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراگیر بودن این رشته ورزشی در جامعه، وظیفه داریم زمینه را برای شناسایی استعدادها در تمام استان فراهم کنیم.

در حال حاضر 16 مدرسه فوتبال دارای مجوز رسمی در استان قم مشغول فعالیت هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار